~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 5 november 2010

Av Maria - 5 november 2010 23:56

min ljudbok tog just slut..........! hur fan ska jag kunna somna nu??? har under det senaste året somnat till ljudböcker....... för att försöka styra tankarna.. bort från det vidriga äckliga...................... jag har fler ljudböcker........ men de har jag lagt in på externa hdd..... fråga mig inte varför......... har ingen aning........... sen är batterihelvetet slut också...... så det var bara att stoppa in i väggen och ladda....................


undrar om jag blev för kall i stallet idag........ känner mig lite hurven....... och har ont överallt.................... i och för sig.. bättre i så fall att vara sjuk nu än sen.............. sen när jag ska sövas...............


japp!! då går jag och skjuter skallen av mig en stund!

Av Maria - 5 november 2010 20:13

hetsätit........... trots illamående........... och inte så lite heller............... ½kg choklad............ plus mat........................

hejhej laxertabletter om en stund...............


mår så jävla dåligt.............................

  

Av Maria - 5 november 2010 17:49

Har bävat för denna dag sedan jag fick reda på att det skulle komma folk utifrån och titta på............ Och självklart tar killen med sig 3 pers när ridt sagt max 2...........

Det hela började med att killen kom in och sa att han måste sluta en halvtimme tidigare........ Jag tappade allt då, för jag vill ha den tid jag har rätt till........... och så fick jag höra att "vi ska fika"................ Biverkningarna av medicinhöjningen är bl.a illamående.......... och att äta inför en hel familj och ridt............. NEJ................

Jag stövlade i alla fall ner i lervällingen och hämtade P.......... höll på att ramla för stövlarna sögs fast, och de är för stora för mig...... jag får låna gummistövlar så att man slipper se ut som någon som rymt från ett spa med lerinpackning................... Skämdes ihjäl inför killens släktingar........

Det var bråttom i stallet med förberedelserna.......... killen fick hjälp av ridt att få på lokselen............ jag sadlade och tränsade själv..........

Gick ut och satt upp och väntade på att de skulle få dit vagnen och kliva på.......... Skrittade iväg.... och jag hade ingen aning om var vi skulle eller vad vi skulle göra.............. P är lite seg, så jag travade ikapp vagnen där framme..... och försökte mana på till snabbare skritt, men utan att P skulle börja trava......... Snacka om fingertoppskänsla...........

Allt gick ok fram tills vi skulle rida in på en gång- och cykelväg som går mellan två fält..... Ridt ropade att vi skulle trava på raksträckan....... Jag VET att P springer efter sin matte, och jag har aldrig lyckats få honom att vänta att börja trava tills dess att jag sagt till........... MEN - idag höll jag in honom............. Glad i hågen att jag klarade det så längde jag tyglarna lite och tryckte FJÄDERLÄTT med skänklarna....... Det borde jag INTE ha gjort............ för jag VET ju bättre!!! Han sprang iväg som skjuten ur en kanon.......... och jag försökte först hänga med, eftersom de körde så fort med vagnen...... men jag hade för långa tyglar och studsade till och nästan ramlade av.......... Jag fick panik.... vilket är bra, för då blir jag lugn.......... så jag tog mantag och bara hängde med..... och bad en stilla bön om att antingen återfinna balansen eller att de skulle sakta in med vagnen...... eftersom det är ganska mycket "tvärnit" när killen kör.......... Ridt vände sig om och frågade hur det gick...... jag ropade tillbaka att jag inte hade någon kontroll och att jag tagit mantag......... Försökte sakta in, men det gick inte............. och de bara sprang på med vagnen................... P rusade på så in i helvete att jag till slut gav upp att hinna med i hans tempo... och för att hålla mig kvar så reste jag mig upp i stigbyglarna och lät knäna vara "fjädringen" i hans takt........ Då fick jag tillbaka lite balans och höll i manen med höger hand och drog i tyglarna med vänster hand.......... samtidigt som jag tyst och försiktigt "ptroo:ade"............. Ett "problem" med en lydig häst kan vara att ett "ptrooo" framkallar en total tvärstanning........ och hade han gjort så i den hastigheten vi höll........ ja, då hade jag inte suttit här och skrivit nu.......... Det var ändå ganska häftigt att stå där och flyga fram...... trots allt..... men det hade ju varit bra om det varit under kontrollerade former............... När vi kom fram till vägen saktade de in med vagnen.......... och då saktade även P in.............. men jag kan säga att jag var... och är..... RASANDE FÖRBANNAD............ för det där var en HELT ONÖDIG RISK att utsätta sig för........... Hade varit bättre om jag fått ta S, för han är inte lika "mattekär"......... men, men....... nu blev det som det blev............. Kom tillbaka från rundan efter kanske en halvtimme........ och sen skulle det fikas....... trots att ridt vet om att jag har jättesvårt att äta och dricka inför andra........ Så jag stannade ute på P och red........... det var blött och kladdigt och jag led med honom........... men vi fick öva på att trava och svänga snävt.... så det känns som att jag har mer koll på det nu........ hur man "styr" i trav........... Till slut frös jag nästan ihjäl, så jag hoppade av......... Tog in P och sadlade och tränsade av honom........ och så fick han lite havre som belöning........... Stack in huvudet i baracken där de andra satt och fikade och frågade om jag kunde ge P sin lunch som han gick miste om....... Fick förslaget att slänga in en tuss hö och släppa in honom i sin box....... så att jag kunde göra dem sällskap........ men... en familj... och ridt......... plus fika........... Nej, det går inte............ När killen och hans familj till slut for iväg så tittade jag på klockan och insåg att det gått runt 40 min sedan vi kom tillbaka..... och att de tydligen inte behövde sluta en halvtimme tidigare................. Stod och ryktade P medan han åt när ridt kom ut......... Sen släppte jag in P i sin box och han fick sin hötuss med sig...... och så var det min tur att "fika"............. Mådde illa och kände mig så ledsen att jag helst av allt hade stannat kvar i stallet... eller farit hem......... men jag åt en bulle.... och drack det varma teet och värmde fingrarna mot muggen.......... Satt och pratade som om ingenting hade hänt....... och jag har sällan känt mig mer ratad och lämnad av någon............... Jag har stått ut med så mycket...... all tid som gått till spillo pga killens oförmåga att genomföra saker.......... jag har varit tvungen att rida inför NIO jävla pers.......... och nu hans familj........... och fika på det........ och att bli lämnad.......... VAR finns anpassningen till mig där............. Den finns inte........... utan det är hela tiden jag som pushat mig själv längre och längre - för hans skull, för allas skull........ MEN - idag har bägaren runnit över......... Det finns gränser för vad man klarar och orkar....... och vad man vill.......... Jag tackar min lyckliga stjärna för att hästarna finns...... för utan dem...... så hade jag inte kunnat hantera den här dagen alls...........

Tårarna kom när jag stängde min ytterdörr efter mig........ och jag vet nu att jag ALDRIG kommer att göra om det här igen.......... utan passar det inte mig så måste jag ta hand om mig själv och säga nej....... Då får jag avstå en gångs ridterapi - men hellre det än att känna hur någon annan blir som favoriserad...... medan man själv först nästan ramlar av.... och sedan blir lämnad ensam på en gårdsplan medan de andra fikar........ Så jag kommer INTE att ställa upp på fler "besökare"....... i så fall stannar jag hemma........ och ska det göras något så ska det vara på lika villkor, och inte med mitt liv - och ev hästens - som insats...............

Jag har lärt mig MASSOR....... men mest egentligen om hur DUM jag är....... hur kort jag tänker när jag blir glad över att jag klarar något......... För hur man än vänder och vrider på det... så VISSTE JAG att han skulle rusa......... och då BORDE JAG ha hållit in honom precis som jag gjorde med A.........


Men nu har jag provat det här i alla fall........ jag har gett det flera chanser........ och det funkar inte.............. Stackars häst..............

Av Maria - 5 november 2010 16:57
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Maria - 5 november 2010 08:52
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Maria - 5 november 2010 08:33

har sovit några sammanhängande timmar inatt......... det var så skönt....... men nu mår jag illa....... har så mycket ångest...................

vill bara skrika....... slita av mig håret..... skära bort huden........... bryta varje ben i kroppen.............


orden......... räcker inte till.....................

jag kvävs...........

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards