~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 15 november 2010

Av Maria - 15 november 2010 16:10

ja... då var man inlagd nu då............. skakade som fan och fick inte luft.......... tur att min t var med...

fick ett eget rum...... sprang iväg till anestesin............ narkosbedömning....? vilket skämt........... tog några minuter........ ingen som tog i mig.... bara prat........ "bara".. prat......... gick tillbaka till avd............ och min t gick............. sen kom läkaren in och hälsade innan hon skulle gå hem.......... gud vad hon är underbar............ sa att hon förstår.... efter att ha sett bilderna............. jag började nästan att gråta............ hon lade sin hand på min arm och sa att om hon kan så tar hon bort det imorgon..........

efter det kom en uska in...... jättegullig.... hon skulle ta blodprov... för blodgruppsbestämning........... känns SKITBRA.. för på något sätt känns det som ett steg mot ett ingrepp............ och så skulle hon kolla HB...................... då blev jag NERVÖS....... för jag vet att jag äter SKIT........... men... det var bra - trots allt......

berättade att jag inte är stickrädd eller smärtkänslig.... och hon sa att hon märkte det........... jag är så nyfiken...... och det gör inte ont att bli stucken...... och i fingret sen; det känns mindre än ett myggbett................... satt och tänkte på vad jag läst om i ssk-litteraturen.... och hon gjorde allt enligt "skolboken"...... var lite häftigt............

och hon kommer in med en lista.... så att jag får välja middag.................. blev chockad........ minst sagt.... tänk, här är det bättre "psykiskt" än på psyket..........


...........blev lite ledsen på min t...... för... hon tänker inte komma 10 min tidigare.......... så hon hinner förmodligen inte hit innan jag får premedicinering och körs iväg...... så då är jag ensam.....................  

Av Maria - 15 november 2010 08:04

har knappt sovit en blund........... bara slumrat.............

mår illa........... är rädd........................ och ensam...................

var orolig för att de ska ta blodprover.... så jag tvingade i mig själv hembakt pizza igår............ hade bla en bit kassler som fyllning........ så... nu är förhoppningsvis inte mina värden helt åt helvete................. fast.... jag vet inte hur lång tid det tar för kroppen att återhämta sig........... har levt på hälsofil så länge nu............. inget kött.......... ingenting............

fy fan....... slår vad om att narkosläkaren kommer klämma på magen.............. förra gången når min egen läkare gjorde det....... hon jag hade förut..... så kändes det som att hon mosade sönder inälvorna....................... fast... hon kanske inte visste vad hon gjorde riktigt,,,,,,,,,,,, överläkare på äldrepsyk............. fick uppmana all kraft jag hade att inte spänna magmusklerna...........

egentligen............. är jag inte rädd eller orolig för själva "procedurerna"............ utan bara människorna.............

visst... min t är med.......... eller inte............ för jag har ingen aning om när allt ska ske............... vet inte ens om hon kan vara med imorgon....... tänk att bli sövd ensam............. och vakna ensam........... utsatt.............. sårbar.................... ......fy fan.............

det vore en helt annan sak om personalen visat sig LITE välvillig... någon gång.......... men........ nej............


vad ska jag göra tills dess att det är dags att gå................... ordna åt kaninerna....... men sen då............... det lär bli en sådan här dag när jag går när jag känner att jag mäktar med................. oavsett om det är 2 timmar eller 10 min i förväg............


  

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards