~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 25 november 2010

Hästmys!!

Av Maria - 25 november 2010 18:29

Kom till stallet och till min stora förvåning så stack store S ut huvudet ur hagen och verkade intresserad....! Gick och hälsade lite snabbt på honom och sedan in i baracken och bytte om.. eller ja, bytte jacka...... Gick ut och han stod kvar. Pratade lite med honom och han körde fram mulen.... blåste varmt mot mitt ansikte..... och jag blåste försiktigt tillbaka..... Så stod vi och jag vet inte hur länge...... för jag bara blundade och lät honom vandra över hela mitt ansikte.... och blåste tillbaka mot hans näsborrar och pussade honom på mulen........... HAN AV ALLA!

Ridt kom och jag hjälpte henne lite med hästarnas lunch..... fick gå in med en tuss till A......... Ville så gärna klappa honom........ men han tittade bara bort och åt sin mat..... Så for ridt med mig till en stooor ridbana på studiebesök............ jeeeeesus..... Det var boxar och ridbanor överallt........ Hälsade på hos ponnysarna, och gud vad de är söööööta! De stora hästarna är mer vackra, graciösa... men herregud vad höga en del var! Jag försökte föreställa mig sittandes på ryggen på en av dem, och jag lovar - jag skulle inte nå nedanför sadeln... eller också skulle jag peta honom på sidan av ryggen med skänklarna..! Det skulle vara SÅ HÄFTIGT att prova att sitta upp på en så stor häst!

Men mitt hjärta gick sönder när jag fick se att en del stod i spiltor........... kunde inte vända sig om.......... fy fan....... Gråten tryckte upp en stor knöl i halsen.................. de små fönstren var gallerförsedda.... så det såg ut som ett fängelse.......

Sen for vi vidare och stannade till på ridt gamla arbetsplats där det finns massor med djur. De roligaste var minigrisarna!!! De kom och mötte oss vid dörren och sprang runt fötterna. En av dem vågade sig fram och tryckte trynet mot min hand och hon/han var alldeles kall och våt, men GUD VAD SÖT! Hade jag fått ta med mig en av dem hem så hade jag kunnat lova att avstå från julskinkan!


Pratade med ridt om min sk "vän" som backat ur, och hon har inte hört av sig och frågat något om ridskolan än. Så hon skiter väl i det. Jag skiter i alla fall i henne. Jag får en plats där under vårterminen - det är det enda jag bryr mig om. I får sköta sitt själv - hon som ska vara så "vuxen"..................


Måste städa av lite ikväll, eftersom de kommer och grejar med ventilationen i badrummet imorgon..............

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards