~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 19 februari 2011

Stadstur och kommentar till en idiot

Av Maria - 19 februari 2011 19:28

Jag tog mig ut till slut. Bestämde mig för att ta en storrunda till de allra flesta möbelaffärer i stan. Hade gett mig fan på att det skulle räcka med underställ under jeansen, så självklart frös jag men inte särskilt mycket. Allt är ju så enormt dyrt! Kan ju inte spräcka min flyttbudget på bara två saker. Har i alla fall gett mina föräldrar i uppdrag att kolla upp möbler på IKEA, eftersom är omöjligt för mig att ta mig dit. Men beställa grejor går ju alltid!


Tror att det börjar mulna på lite. Det betyder att kylan dämpas. Skönt. I och för sig ska jag inte göra något särskilt imorgon, och -17 grader räcker för mig.


Ingen har ringt och vill komma och se på lägenheten, så jag antar att ingen kommer imorgon heller. Har kammat Tilda ikväll, så det är väl tur det. Nu är det vitt fluff överallt. Lyckades i alla fall att köpa godis till henne och Astrid när jag var ute på min stadstur.


Det har just kommit till min vetskap att jag inte bara blir retad och trakasserad på min blogg, utan är även utsatt på åtminstone en annan blogg. Finns det något lägre än att snacka skit bakom ryggen på någon, och särskilt när det första "angreppet" direkt på personen misslyckades.

Jag har bara en sak att säga om det, och det är SKÖT DIG SJÄLV OCH SKIT I ANDRA! Sluta hacka ner på folk bara för att du själv ska må bättre av det. Jag vet precis hur sådana som du är, och en vacker dag kommer du att få ångra det du gjort bittert. För världen är så - what goes around, comes around!

Sådana som du har ingen aning om hur livet kan vara, så en dag kommer du få en rejäl chock. Jag kommer inte att vara en av de som kastar sten på dig när din tid är kommen, utan jag kommer tycka synd om dig som är patetisk och varit så naiv. Din dag kommer också - var så säker! Och alla som du har plågat kommer inte att vara lika mogna och förstående som jag, Det kan jag garantera. Tänk, jag går igenom hela mitt helvete nu, och sen ska jag ha ett underbart liv. För dig har helvetet inte ens börjat - du har hela livet på dig att hamna där; du fega Härnösandsbo som inte törs annat än att vara (vad du tror är) anonym.

För att citera en av mina favoritpersoner; "You say tomato, I say fuck it!"

  


Nu ska jag stoppa i mig medicin och se om det finns något på tv.

Och ja, jag är helt inställd på att gå och hoppa för att bara slippa allt, men jag tänker inte bjuda på det. Inte ikväll och inte pga att en empatiskadad person fått bägaren att rinna över.

 
 
Marie

Marie

19 februari 2011 23:41

Tyvärr så finns det idioter,några stycken av dom, här och där...men din inställning till det är ju ganska sund,"gå och lek med er själva istället och ta inte upp min tid mer",tack!
Fann du några snygga "vill ha" möbler?
Vi håller oxå på att få kallt,var precis ute och konstatera att det var is i vatten spannarna,i stallet...Suck! -23,fryser gör jag!
En "skit i idioterna kram" till dig!

http://lealpre

Maria

20 februari 2011 10:34

Ja, rötägg finns ju överallt. Och ja, jag har nog blivit härdad så jag försöker att inte bry mig. Fungerar förvånansvärt bra hittills!

Hittade massor med snygga "vill ha" möbler.. vem vill inte ha en säng som är supermjuk och som kan ge massage... Med de priserna så antar jag att den kan laga frukost, städa, tvätta osv! ;)
Sofforna jag kikade på var jättefina, men allt ska ju vara så himla dyrt. Tror inte ens att en "medelsvensson" kan slänga ut över 20000 kr på ett bräde för en soffa... och än mindre jag... I och för sig så kanske det är meningen att man ska köpa på avbetalning så att Lyxfällan kommer på besök sen... men det är inte min grej...

Jag kikade just på yr.no och om de har rätt så ska vi få flera plusgrader om en dryg vecka. Så då lär det ju fint och halkigt och bli en massa snöande däremellan... Tur att hästarna har broddar, men om ridbanan blir som en enda isklump så vet jag inte om det går att rida. Hoppas att det blir rida av på onsdag i alla fall, för jag har hästabstinens så jag dör!
*STOR kram tillbaka*

 
Isa

Isa

3 mars 2011 19:21

Jag hejar på dig Maria och fortsätter att förundras över att det finns sådana människor överhuvudtaget... Som bara orkar, lägger ner tid och energi på att baktala, narra, håna och sprida rykten om andra. Tänk vad långt dessa människor hade kommit om de lagt den energin på att utvecklas, sätta upp mål och göra gott i stället! Många av dem hade säkert kunnat bli stadsministrar, läkare eller kanske filmstjärnor? Men nej, lägg tiden och energin på att skada andra istället... Ha ha ha!

http://isanj.bloggplatsen.se

Maria

3 mars 2011 23:56

Håller med dig helt och hållet!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards