~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 4 februari 2011

Av Maria - 4 februari 2011 21:45

jag kommer kräkas inatt

antingen av ångest eller också av överdos av laxertabletter

eller båda

har ätit upp kakan jag bakade - vilket jag visste, men tänkte att "den här gången blir det annorlunda"

jag är verkligen en idiot

2 kartor laxertab, 20st

jag blir ÄCKLAD av mig själv - både för maten och tabletterna


försöker se på let's dance

tycker att tony är för hård och orättvis mot alexander rybak

ser han inte hur han kämpar

det skär i mitt hjärta, för det känns som att han MÅSTE vara bäst för att duga - i sina egna ögon

han verkar vara en sådan person

känner igen det - oavsett vad man än gör så räcker det aldrig

man ska vara övermänsklig, mänsklighet duger inte

man ser sig runt omkring och blir imponerad av alla andra

det enda man ser är sina misstag och fel


har astrid och tilda ute

jag lagade dammsugaren lite snabbt och hyvlade av golvet

men nu ligger det pluttar överallt

för mig kvittar det, men andra kanske skulle reagera

jag är bara glad att astrid har någon att "försöka" leka med och ta hand om

hon busar och har sig, men tilda fattar ingenting

just nu ligger tilda under köksbordet på mage med bakbenen och svansen rakt ut bakom sig, och astrid putsar och tvättar hela hennes ansikte

mina älskade vilddjur


astrid står högst i rang - viket hon lyckas förmedla ganska bra........

hårbollen tilda bara "är".......

(gammal bild)

Av Maria - 4 februari 2011 17:58

jag har bara skickat ett mail idag

och fortfarande har jag inte fått svar på min fråga om ritblocket

känner mer och mer att det är precis så som jag varit och är rädd för

det bekräftade du på fm idag

så jag kommer inte på måndag

jag hämtar mitt ritblock eftersom jag måste jobba med allt ensam

men jag vill inte prata, för jag tänker inte tjata om allting igen

 

det här fungerar inte

jag kommer aldrig att bli frisk på det här sättet

och eftersom psykiatrins enda mål bara är att hålla människor vid liv och inte mer än så, så får jag ordna allt själv

jag har bönat och bett om bildterapi som komplement när jag känt att du "ropat hej för tidigt" och lämnat mig

men jag får inte det

jag får ingenting

och jag tänker inte hålla på och vara som en jojo - upp och ner

jag tänker inte låta dig ha den makten, för den är MIN - det är MITT LIV

 

vi har inget att prata om

jag har skrivit och sagt det jag tycker och står för

jag har talat om hur jag känner

och du har svarat

så det är färdigt

 

när jag har varit hos läkaren på måndag så kommer jag förbi och hämtar mitt ritblock

för JAG tänker i alla fall fortsätta MIN rehabilitering - med eller utan dig

och som det ser ut nu så står jag här helt ensam, för du har inte tid för mig

borderlinedraget i mig skriker att jag ska förstöra allt nu, riva sönder allt, skada mig, ta livet av mig - hela repertoaren

bara för att du ska SE och HJÄLPA MIG - så som du gjorde förut, för tydligen är det det som krävs

nu anser du att "läget inte är akut", och då får någon annan din hjälp och tid istället

jag trodde inte att det skulle vara så, men jag har insett det tydligare nu än någonsin

det är inget att undra på att psyksjuka människor aldrig blir friska

de får aldrig någon som följer dem hela vägen, utan istället river psyk bort gipset och tar kryckorna redan halvvägs

för det handlar bara om att "släcka bränder" - låsa in folk eller prata med dem så att de inte ska sluta leva

resten får de sköta själva - kan de det så klarar de sig, och kan de inte det så går det åt helvete

 

det här fungerar inte för mig för jag kommer att skära mig och det kommer inte sluta förrän jag är död

jag fick en andra chans och tog den - dum som jag är

för jag trodde att VI skulle kunna fortsätta jobba med det VI börjat med

men här står jag i skiten helt ensam

så jag hade rätt - efter KK så tror DU att allt är sååååå mycket bättre, precis som KK hävdade när de nekade mig hjälp

själv vet jag bättre, jag vet att det var betydelsefullt men inte SÅ betydelsefullt som du tycker

du verkar också glömma bort hur stort pris och hur länge jag betalat för det jag fick

men det är kanske så att man inte kan förstå om man inte varit där själv, trots allt

 

jag är i alla fall trött på att känna mig totalt övergiven och lämnad

det är bara upprepning hela tiden

och det finns inget stabilt alls i det

och är det något jag behöver så är det en grundpelare, något stabilt att hålla mig i

men nu har du kommit på att jag mår såååå bra och är sååååå duktig, så du tror inte att jag slåss med önskan och tankar på att ta livet av mig varje dag

men ju mer lättsinnad du blivit, desto tystare har jag blivit om flashbacks och självmordstankar

för jag vill inte göra dig besviken eller ledsen

jag vet att det är fel, men hela du strålar av lycka för min skull efter KK

och jag förstår inte varför, för minnena och ärren i själen är ju fortfarande kvar

vet att du vill få det till att något tagits bort från min kropp och att det har förändrat mig psykiskt, men det har inte det

du har frågat mig flera ggr och sett så hoppfull ut, och jag har nekat försiktigt för att vara snäll varje gång

men nu orkar jag inte mer

du har ingen jävla aning om hur pissdåligt jag mår

och det är ju lätt att efter mer än ett halvår säga att jag ska till någon jävla kurator någon annanstans för att "kolla upp" det som min KANS ska kunna göra

men då är ju problemet borta från "ditt bord" - och du kan leva i din fantasi om att jag mår sååååå mycket bättre

men du kan glömma att jag tänker gå till någon idiot bara för att din enhet inte kan sköta sitt jobb

det tar över ett halvår innan möjliga behandlingsmöjligheter går fram trots stora påtryckningar

och inte nog med det så lägger du och läkaren ner allt utan att meddela eller tillfråga mig - bara för att jag skulle börja ridskola i 45 min per vecka (jämfört med 4 timmars kvalitetstid)

 

idag har jag inte haft någon syn på mitt ena öga

ju mer stesolid jag tagit så har det dämpats, och nu ser jag igen

så nu är det så illa att kroppen stänger av pga ångesten och det dåliga måendet - antar jag

 

jag har åkt berg- och dalbana i hela mitt liv

aldrig vetat om och vem eller vad jag kan lita på

och så kommer du och karusellen lugnar ner sig

sen släpper du taget och jag ska sitta på berg- och dalbanan igen - men den här gången ska jag bara le och vara tyst

 

jag orkar inte mer

jag har fortfarande samma mål med min behandling - jag har inte sänkt dem

och jag har tjatat om och bett om ursäkt för att jag ältar allting om och om igen

du har sagt att det är ok, men uppenbarligen är det ju inte det

jag behöver någon som jag kan luta mig mot och lita på i vått och torrt - så länge JAG VET att behöver det, inte så länge som någon ANNAN TROR

 

jag måste fundera på vad jag ska göra nu

för du hetsar mig - omedvetet - att göra mig illa och förstöra allt jag byggt upp

bara för att jag ska få hjälp

men jag orkar inte skrika så som jag gjort förut, utan nu tänker jag hålla tyst

sen får det bli som det blir, för jag har gett mer än 500% och det räcker inte

dö, leva - vem bryr sig i slutänden
det är ju jag som ska stå ut i min kropp under en tidsrymd - ingen annan

jag har bönat och bett, föreslagit, talat om hur jag känner, vad jag behöver - och får inget som helst gensvar

och nu är alla "distraktioner" borta och VIPS! HÄR STÅR JAG!

förut var det lättare att hantera, för jag kunde fokusera allt på tex KK

så nu när det är borta så MÅR JAG ÄNNU SÄMRE, för det är nu allt kommer fram - igen

 

jag har "lekt" färdigt

du kan ju höra av dig om/när du har gjort det

 

du är en underbar människa

men du finns inte här för mig så som jag behöver och så som jag uppfattade vårt kontrakt från dag 1

Av Maria - 4 februari 2011 10:13

Hej Maria. Till att börja med vill jag säga att jag uppskattar din ärlighet. Vad gäller det här med ridterapin i *ortsnamn* så vet inte jag hur du ska gå vidare. Vad jag kan göra är att ta kontakt med chefen i psykiatriska mottagningsteamet och hör efter om det är möjligt att du får träffa tex en kurator som kan lotsa dig vidare vad gäller dessa ev dina rättigheter att få någon person som är med dig.

 

Som jag förstod, när jag till slut kom i kontakt med ridterapin var att dom vill träffa dig och resonera kring det hela och att det där med remiss var en senare fråga.

 

Nåväl, jag svarar nu för sen blir jag upptagen resten av dagen i div arbete. en fullbokad fredag med andra ord.
 

Hoppas att du ska få någon rätsida på detta på något sätt.
Sköt nu om dig så bra det går och vi träffs på måndag,

Sänder dig en varm hälsning och jag är med dig efter min bästa förmåga, men begränsningarna finns ständigt närvarande, tyvärr.......
*min t's namn*

 

har svarat henne med:


ok, jag orkar inte mer men det finns ju inget att göra
 
jag frågade om mitt ritblock och fick svaret "bra" - så det finns alltså ingen som helst tid och energi att ens försöka arbeta vidare
 
vi får väl ses igen om jag klassats som "akutfall" antar jag, om det nu blir så
 
vad gäller ridterapin så är det ju bara att lägga ner, för du sa ju själv att de drog igång i slutet av januari - och jag kan inte hoppa in i en grupp mitt i terminen om man ens får det
så det behöver du inte börja med nu

Av Maria - 4 februari 2011 09:47

Så kom då svaret från min t......... Hon skriver att det tyvärr ser ut såhär inom psykiatrin.............

Så vad ska jag göra........ tacka för mig och dra......?

Ta livet av mig..........?

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards