~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 18 februari 2011

Av Maria - 18 februari 2011 14:49

Var hos min t. Det var faktiskt ett bra samtal. Vi var raka och tydliga mot varandra, och kunde förstå hur vi "gått förbi" varandra utan att inse det då. Jag förstår henne bättre, hon förstår mig bättre. MEN - jag tvivlar på att saker och ting kommer att ändras så mycket.....

Sa i alla fall till henne att om det är såhär det ska vara så tänker jag inte träffa henne mer. Och det blir inget "avslut", utan då lämnar JAG henne. Hon ska INTE få lämna mig, för det är precis vad alla andra gjort och gör. Vid det laget var det två Niagara-fall i mitt ansikte.......

Blev faktiskt förbannad på henne när hon sa att hon känner sig som en mamma för mig. Jag är ju ingen barnunge. Visst, det låter väl fint och snällt och som en stark relation. Och det är det också. Men jag går i terapi för att prata med någon annan än en mamma.

Vi får väl se hur det blir. Hon har lovat att ändra på sig - framförallt sitt pressade schema - och har pratat om insikterna hon fått, och berättat om dem för mig på ett annat sätt än vad jag uttryckt dem - så därför vet jag att det har "gått fram" i alla fall. Löftet.... vet jag inte.... det får tiden utvisa.

  


Hämtade ut medicin på apoteket på vägen hem. Kan inte hålla på och ta fluoxetinet i tablettform när det smakar än värre än stesolid. Fattar inte hur en del kan TUGGA stesolidtabletter eller "gömma dem i munnen" för att "byta" med någon annan när de är inlagda och får medicinen delad. Jag skulle spy. En ssk på avd när jag var inlagd retades lite med mig - och jag med honom, för vi kom väldigt bra överens - och en gång fick jag min stesolid och så när jag sträckte mig efter vattnet så tog han tillbaka det. Han gav mig det ju direkt sen såklart och vi skrattade båda två åt mitt ansiktsuttryck när han gjorde så. Kan ju säga att han förstod att jag INTE klarar av att ha så äcklig medicin i munnen efter det!

  


Har varit och handlat också. Är helt slut. Jag skakar så in i helvete att jag inte ens kan trycka in rätt kod när jag betalar med kortet.........

  

Det är SÅ JÄVLA PINSAMT!

Jag hade redan så hög ångest att jag höll på att gå sönder. Hatar mataffärer. HATAR!!!!!!!!!

Stod emot att köpa en massa skräpmat i alla fall. Lade tillbaka den för jag vet ju hur det blir; jag äter upp alltihop på en och samma gång.


Ingen har ringt för att komma och se på lägenheten - än. Får väl se när det går mot kväll... när folk borjar komma hem och kolla mailen...

Ska maila vaktmästaren vid nya lägenheten nästa vecka. Fråga om han kan tänka sig att höra av sig när de nuvarande hyresgästerna har flyttat ut, och om vi kan träffas där och jag kan få välja golv. Då kanske golvet blir lagt innan det är dags att flytta in. Vore ju inte helt fel... men jag tvivlar på att det skulle gå så smidigt.....


Har ont i huvudet. Svider i ögonen. Är så trött. Så trött.

  

Av Maria - 18 februari 2011 07:48

jag får gå innevägen till min t idag...... är 28 grader kallt........ och jag vägrar ha täckbyxor................ orkar inte.........

måste hämta ut medicin också............ men jag vet inte om jag orkar..... klarade inte av det igår.........


Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards