~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 24 februari 2011

Av Maria - 24 februari 2011 21:49

.....har inte hört av K.......... inget sms... inget mail....... inget telefonsamtal......

är tungt att andas......... så tungt............. rädd att något hänt........ att operationen inte gick bra.......... hon kanske inte vaknade ur narkosen..................... ..och när jag får någon sådan tanke så känns det som att jag håller på att dö.... vilket gör att jag inte vågar ha på mobilen ens.. av anledningen att hon kanske inte kommer svara............

bättre att låtsas som att allt har gått bra och inte veta något annat.... vet inte vad jag gör om något händer henne............ kanske tror hon att jag bara älskar hästarna.... och att jag bara ser henne som ridterpeut och ridlärare........ och det skrämmer skiten ur mig.............

hon är ju min vän..... min enda friska människa som jag träffar, kan skämta med, småretas, och som ser mig så som jag är........ utan att ha betalt för det....... jag vet - vi har bara träffats i "arbetssituationer".... men för mig innebär det mer än så......... jag har insett det ännu tydligare nu......


har stått här och skällt på göran III (den tredje)........ han petar på platymamman och ska jaga runt henne som han brukar.......... tyvärr fattade han ingenting av vad jag sa, utan kom istället fram och trodde att han skulle få mat...................... konstigt....... *host*

platymamman kommer dö under natten........ fenorna är alldeles stela..... den orangea färgen är helt borta på bakkroppen och istället är hon vit........

nu måste jag hålla koll på de 4 bebisarna.... så att det är minst 3 honor... för annars jagar hanarna runt och slåss om dem........... är inte så lätt att köpa fisk när det är -20 grader och man får vänta på bussar............


allt är bara så jobbigt........... och imorgon är min t ledig........... efter sommaren, eller kanske ännu tidigare, kommer hon att vara ledig varje fredag.................


-----------------------


K har smsat nu.......... hon har inte opererats än................ varför inte då....... är det värre än befarat.......... eller... är det något annat problem.............

......kan inte andas.............

Av Maria - 24 februari 2011 15:13

terapin tog musten ur mig idag också

grät och satt och kramade händerna

körde in nageln i handen

knep så med benen där jag satt med dem korsade så att fötterna somnade

det var ett bra samtal trots att det var dödsjobbigt

när jag väl kommit hem och lagt mig under bolltäcket så somnade jag

har nog sovit i 3 timmar

vet att det låter löjligt, vekt, men jag blir verkligen så trött


nu önskar jag bara att jag kunde slå igång mobilen och höra så att K's operation har gått bra

hur prognosen ser ut

om hon får komma hem idag

är så orolig

och undrar om hon behöver hjälp

men hon har ju mitt hemnummer, så hon kan höra av sig

men jag vet hur hon är

"bra karl reder sig själv"


men jag tänker inte bjuda på telefonsamtal från folk som är ute i sista minuten för att se lägenheten


----------------------------


helveteeeeeeee

korallplatymamman håller på att dö

igår var hon som vanligt

men nu har hon tappat färgen på stjärten och upp till ryggfenan

det är så alla platysar har dött för mig

trodde att det var någon sjukdom först

men i så fall skulle de ju smitta varandra och dö

verkar som att de bara blir såhär och dör

nu vet jag inte vad jag ska göra

har inte hjärta att stressa upp henne och jaga henne med håven

och sen låta henne plågas till döds i avloppet på toan

och jag har inte hjärta att låta henne plågas till döds i akvariet


och ja, jag vet - det är bara en liten fisk, och som jag inte ens vill ha

men hon kom till här och har själv fått ungar för inte så länge sedan

4 st


fan, jag låter henne nog vara

låta naturen ha sin gång

har ju x antal snäckätande snäckor som behöver mat om de inte ska äta upp varandra


f*ck

jag klarar inte av när djur lider

djur och barn, det går bara inte

Av Maria - 24 februari 2011 09:37

orkar inte

men jag måste

ska gå nu

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards