~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 28 februari 2011

Av Maria - 28 februari 2011 22:48

är så trött, men inte "sova-trött"

benen domnar bort, vet inte varför

pga ångest...?


har skottat ihop lite snö på balkongen

är så jobbigt nu när det slagit om till plusgrader och det droppar ner på alla som går in och ut genom entrén

helst vill man ju ösa bort snön, men det är lite knepigt när man riskerar att skyffla ner stora tunga lass PÅ någon.............

tror inte att det är så populärt, trots att jag ska flytta.........


ska försöka ta mig till sängen nu

astrid och tilda måste få sin kvällsmorot först bara


.....känns som att jag räknar ner dagarna innan jag får kallelsen till ätstörningsenheten............. problemet är att jag inte vet när det kommer bli........ jag tror inte att de kan hjälpa mig.... men kanske underlätta lite..........

jag vet inte.............

Av Maria - 28 februari 2011 19:03

mattes tjocka lilla skendräkta vilddjur..............


"tralla-lalla-la, här ska bäddas!

det där strået är nog bra... det där kan nog funka också.

NÄMEN! är det MATTE!!! heeeej! ska jag få mat???

nähä, skit i det då - jag har annat viktigt för mig!

måste sätta mig på toaletten och plutta lite känner jag...

sen gäller det att fortsätta bädda! jobb - bara jobb!"



hade det varit "som vanligt" så hade hon pulveriserat halmen...... för det är hennes fritidssysselsättning........ hon visar sitt "missnöje" över att inte få bestämma allt på det sättet.........................


fått mail från K........ hon är tydligen hemma nu......... vet inte hur det är........ men.... jag tänker inte "tjata" mer i alla fall.............. det tjänar inget till att erbjuda sin hjälp, för jag får inget svar......... och ärligt talat önskar jag bara att hon skulle ringa eller vad som helst och tala om hur hon tänkt lösa allt...... men - det är hennes hästar, hennes företag, hennes beslut... och jag har ingen rätt att varken fråga eller få veta..... tungt, men sant...............


tog det lite varsamt på terapin idag.......... medvetet......... jag orkade inte prata om det jobbigaste......... och hon förstod....... jag lämnade mitt äckliga ritblock där......... förbjöd henne att titta innan jag gått.............. skämsskämsskäms...................


for till maxi.......... höll på att dö av ångest............. men fick hem lite "ätbart" i alla fall......... resten har jag snart hetsätit upp....................

  

Av Maria - 28 februari 2011 09:05

Har tyckt att Astrid betett sig lite konstigt de sista dagarna. Och nu vet jag varför. Hon är skendräktig. Igen. Står och skrapar med ena tassen och så plockar hon "bra material" för att bygga med. Jippi. Snart sliter hon väl av sig pälsen också.

Jag har inte gjort något för att det ska bli såhär igen! Hon har inte varit ute med Tilda eller som när hon träffade mitt nya gosedjur - en kanin - och blev "förälskad"... Trodde aldrig att hon skulle reagera så på en syntetboll...... men hon var helt besatt.


Visst, det är lite gulligt när hon plockar halmstrån i munnen och bäddar och bygger bo, MEN - jag vet inte hur jag ska sköta det på bästa sätt. Ska man ta bort boet allteftersom, eller ska hon få hållas. Jag brukar vänta tills hon bäddat klart med halm och just börjar att slita av sig päls, för då tycker jag att jag gett henne tid och att jag avbrutit det hela i lagom tid. Men jag är ju ingen expert. Har aldrig haft en kanin som varit skendräktig så många gånger som Astrid.


Ska på terapi snart. Är skitnervös. Jobbar med så tunga saker nu.

Tagit 2 st stesolid. För att orka hålla ihop lite mer.


  

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards