~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Maria - 8 februari 2011 23:07

har duschat

tog av bandaget och lät armen bli blöt och tvättade den

måste få bort lite av det blod som torkade fast kompresserna

för det kommer ju även att hålla kvar häftan när de ska ta stygnen

och DET gör ont

så jag hoppas att jag gjorde rätt nu

man får ju blöta såret två dygn efteråt och nu har det gått 8½ dagar

det gör inte ont och armen är inte öm när jag klämmer på den

det ömmar lite inuti när jag försöker slappna av

lite otäckt eftersom jag vet att hon gick djupare den här gången och först sydde ihop underhuden

men å andra sidan så är det väl i alla fall inte infekterat om det inte gör ont när jag klämmer på armen


den här gången får nog bandaget vara ett bra tag

måste vara rädd om ärret, jag får ju inga fler chanser

har funderat på att skippa ridskolan imorgon också pga det

men jag vet inte

har redan missat en gång

och så blir jag mer och mer utstött i gruppen

vilket gör att jag får ännu svårare att ta mig dit nästa gång

osv


jag vet ju att det "bara" är en ridlektion - jämfört med ett ärr som jag kommer få bära i resten av mitt liv


vet inte vad jag ska göra

mår så jävla dåligt så jag blir rädd

behöver komma till stallet

har inte varit där sedan avslutningen av ridterapin

  

Av Maria - 8 februari 2011 18:59

hon hör inte av sig......... min t hör inte av sig... trots vårt samtal......

"du"........... alltid du du du du.......... aldrig "vi" som det var förut.............

och jag har skrivit, sagt och påtalat för henne att NU när JAG gör en massa SJÄLV... så kostar det en massa..... och jag känner mig så jävla ensam.......... mer ensam nu än förut.......... och ändå blir det såhär.... jag är och förblir ensam................

Av Maria - 8 februari 2011 11:17
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Maria - 8 februari 2011 11:08

nu finns en lägenhet ledig....... som jag vill ha..............

kommer få högre månadskostnad..... alla resor...... högre hyra...........

och OM jag ska börja plugga om mindre än 1½ år...... är det värt det då..........

skaffa sig en "lyxlägenhet" (enligt min standard) och få flytta in till stan igen sen och magasinera alla möbler och bo i en etta med pentry - i bästa fall..........


jag får säkert inte lägenheten i alla fall...... så varför ens fundera...............


mamma ringde......... och nu har jag ångest så jag skakar.............


........vill bara dö......... orkar inte.........

hade hoppats att min t skulle skicka ett litet mail och fråga hur det är... efter gårdagen............ som hon alltid brukade göra förut.............. men...... nej............

  

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards