~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 19 februari 2011

Av Maria - 19 februari 2011 20:25

Snubblade över det här Youtube-klippet. Ett minne från när jag började studera. Alla - med den humorn - gapskrattade och gick och sjöng på den här.

Av Maria - 19 februari 2011 19:28

Jag tog mig ut till slut. Bestämde mig för att ta en storrunda till de allra flesta möbelaffärer i stan. Hade gett mig fan på att det skulle räcka med underställ under jeansen, så självklart frös jag men inte särskilt mycket. Allt är ju så enormt dyrt! Kan ju inte spräcka min flyttbudget på bara två saker. Har i alla fall gett mina föräldrar i uppdrag att kolla upp möbler på IKEA, eftersom är omöjligt för mig att ta mig dit. Men beställa grejor går ju alltid!


Tror att det börjar mulna på lite. Det betyder att kylan dämpas. Skönt. I och för sig ska jag inte göra något särskilt imorgon, och -17 grader räcker för mig.


Ingen har ringt och vill komma och se på lägenheten, så jag antar att ingen kommer imorgon heller. Har kammat Tilda ikväll, så det är väl tur det. Nu är det vitt fluff överallt. Lyckades i alla fall att köpa godis till henne och Astrid när jag var ute på min stadstur.


Det har just kommit till min vetskap att jag inte bara blir retad och trakasserad på min blogg, utan är även utsatt på åtminstone en annan blogg. Finns det något lägre än att snacka skit bakom ryggen på någon, och särskilt när det första "angreppet" direkt på personen misslyckades.

Jag har bara en sak att säga om det, och det är SKÖT DIG SJÄLV OCH SKIT I ANDRA! Sluta hacka ner på folk bara för att du själv ska må bättre av det. Jag vet precis hur sådana som du är, och en vacker dag kommer du att få ångra det du gjort bittert. För världen är så - what goes around, comes around!

Sådana som du har ingen aning om hur livet kan vara, så en dag kommer du få en rejäl chock. Jag kommer inte att vara en av de som kastar sten på dig när din tid är kommen, utan jag kommer tycka synd om dig som är patetisk och varit så naiv. Din dag kommer också - var så säker! Och alla som du har plågat kommer inte att vara lika mogna och förstående som jag, Det kan jag garantera. Tänk, jag går igenom hela mitt helvete nu, och sen ska jag ha ett underbart liv. För dig har helvetet inte ens börjat - du har hela livet på dig att hamna där; du fega Härnösandsbo som inte törs annat än att vara (vad du tror är) anonym.

För att citera en av mina favoritpersoner; "You say tomato, I say fuck it!"

  


Nu ska jag stoppa i mig medicin och se om det finns något på tv.

Och ja, jag är helt inställd på att gå och hoppa för att bara slippa allt, men jag tänker inte bjuda på det. Inte ikväll och inte pga att en empatiskadad person fått bägaren att rinna över.

Av Maria - 19 februari 2011 09:53
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Maria - 19 februari 2011 09:15

.....jag vet inte om min förkylning vill att jag ska ge mig ut i -25........

Men vad ska jag annars göra för att överleva den här helgen.

Är inte rädd för att frysa, men vill bli av med min förkylning någon gång, och inte bli sjuk igen. Läste en rubrik på Aftonbladet igår om att man går ner i vikt om man sänker rumstemperaturen. Nyhet??? Knappast! Snarare ren logik. Är det kallt förbränner kroppen mer för att hålla värmen. Finns ju en anledning till att i alla fall en del anorektiker duschar kallt.

Jag är så trött på det eviga tjatet om hur man går ner i vikt. Och så är det all tv-reklam; Alli, träningsredskap, dieter och gud vet vad. Inte undra på att så många blir sjuka.


Vet inte vad jag ska göra. Vill bara ligga i sängen, men jag vet att det inte är bra.

Av Maria - 19 februari 2011 00:31

Somnade en stund efter att ha skrivit förra inlägget. Sov flera timmar. Tror jag vaknade vid halv sju-sju.........

Är ändå trött nu igen. Medicinen kanske.

Ska försöka ta mig iväg och kika på möbler imorgon. Har aldrig varit inne i en möbelaffär sedan jag flyttade hit för 10 år sedan, utan allt har inhandlats begagnat. Måste känna hur en säng med komfort "medel" känns. Den jag har nu är extra mjuk och de finns inte att få tag i längre.

MEN - jag vill bli av med de "övergreppsmöbler" jag har. Vill börja om på nytt. Bygga ett riktigt bo, ett hem. Där man kan vara och kunna andas.

Får se vad jag orkar imorgon.

Ingen har ringt och bett att få komma och titta på lägenheten. Så skönt att de måste ha bestämt sig före nästa helg. Men de kan inte tro att jag tänker stå här och ha öppet hus på fredagen när det bara är några timmar kvar innan de måste bestämma sig. Utan då stänger jag av mobilen.


Har ångest så jag dör. Har ätit. Och tagit laxertabletter. De kommer inte att räcka över helgen, så jag måste få tag i mer imorgon.

  

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards