~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 9 februari 2011

Av Maria - 9 februari 2011 21:15

jag är nr 3 i kö nu...........

har smsat till killen som står på hyreskontraktet för att höra om han har tid att visa lägenheten i helgen...... men SJÄLVKLART så svarar han inte..........

om han bara hade svarat så hade "isen varit lite bruten" och då skulle jag ha en chans att ringa...... det är bara ett mobilnummer, så det måste ju vara han som svarar om man ringer och ingen annan som bara vill jävlas.......

men hur svårt är det att svara på ett sms...... "Hej, ja jag är hemma någon gång under helgen"..... men nej...........


JÄVLA SOCIALA FOBI!!!!!

Av Maria - 9 februari 2011 20:08

varit i stallet

ridningen gick BRA (!)

fick största hästen idag också

han är så gullig

och idag lärde jag mig hur man sitter på rätt ben i trav

när ytter framben går in under hästen ska man sitta ner!

lätt att veta

svårt att kunna när man byter varv och måste minnas vad varje uttryck betyder för det, hålla avståndet till de andra hästarna, styra på rätt sätt, sitta rätt, hålla armar och händer rätt - och så komma ihåg att byta ben när man då byter varv..........


det funkar sååååå bra att vara bland hästarna

men så ska de andra eleverna vara snälla och erbjuda skjuts hem

jag är tacksam och de ska ändå åt det här hållet - fine

men så kan vi inte prata i bilen

jag försöker

men det går inte

antingen pratar jag och de andra håller tyst, och så kommer den där pinsamma tystnaden

eller också pratar de och jag sitter tyst

och om jag försöker vara med i samtalet som de påbörjar så blir det sådär tyst


summa summarum - jag kan inte umgås med folk

inte okända människor som är normala och som jag inte får ta hand om

jag har humor, och den enda i stallet som verkar ha humor förutom ridt/ridläraren, är en av männen

han är "normal på mitt sätt" - kan skämta, hoppa in i samtal, påbörja samtal, osv

de andra är så tysta

jag vet, jag har varit där så mycket att jag känner mig som hemma, och det gör inte de

men NÅGON sorts band måste väl ändå folk kunna knyta till varandra??? eller???

jag knyter an till både hästar och människor i hästhanteringen, men vad gör man för att få de andra att "titta upp" så att det överhuvudtaget BLIR någon KONTAKT


det är ju så jävla stort fel på mig så jag kommer aldrig få ett liv

aldrig!!!


varför kan det inte gå någon jävla buss så att jag slipper förnedra mig med att visa hur jävla störd i huvudet som jag är

tjejerna jag for med idag är "mitt folk" - en präststudent och en som jobbar inom vården, så vi är ju alla intresserade av MÄNNISKOR


nää, tacka vet jag HÄSTAR och normala SJUKA MÄNNISKOR

Av Maria - 9 februari 2011 09:20

jag har bara femte plats i kö till lägenheten, så det lär ju inte bli något i vilket fall som helst


orkarinteorkarinteorkarinteorkarinte

  

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards