~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 20 februari 2011

Bah....

Av Maria - 20 februari 2011 11:15

Ingen har ringt och vill komma och titta på lägenheten - än. Får väl se nu till veckan. Torsdag kväll stänger jag av mobilen, för har man inte brytt sig över att ringa för att komma och titta förrän sista dagen så är man ju inte intresserad. Man kan ju inte vara alla till lags, oavsett hur mycket man än vill det (lätt att säga/skriva.......)...


Kollar och kollar på nätet efter möbler som INTE är ikeas alster, men det är svårt att hitta något. EM har en jättefin soffa som jag tycker om och har ett hyfsat pris, men den är ändå för dyr. Tänk sen att lägga till frakt också... Måste säga att det här är vad jag anser vara "skräckexempel" på soffa. ÄR det överhuvudtaget en soffa...??

Mio... är ju Mio.. bajsdyrt........ Sen finns ju Jysk också, men jag vill inte köpa en soffa därifrån. Vet hur det var när jag hade beställt en av deras rumsavdelare som "bara" var att sätta ihop... Vi var TRE personer och fick inte ihop skiten. Allt ramlade isär som ett korthus när de sista delarna skulle sättas på plats. Till slut tog jag alla spännband jag hade och satte ihop den - själv. Pappa satt och svor och skrek, och mamma hade gett upp för länge sedan.

Skulle jag flytta nu så skulle jag kunna köpa säng på Jysk, för den jag skulle vilja ha är 2000kr billigare just nu - till och med idag. Sen blir den för dyr igen - plus frakten.   

Så det lutar åt IKEA. Deras priser ligger ju som mellan vad som är för dyrt och vad man vill betala......... och så blir det EN frakt att betala.


Det snöar. Har nog gjort det hela natten till och från. Ganska stora flingor för att vara så kallt. Virvlar runt och verkar inte vilja nudda marken. Som att de vet om att de lever och är fria, men stunden de landar så dör de bort och blir bara en del av det vita täcket. Vackert men nästan lite sorgligt.


Har lyckats pilla i mig lite frukost. Vet hur det är. Nu går det några timmar innan jag stoppar i mig tabletter igen. Är ingen idé att ta dem redan nu eftersom jag har ätit hälsofil. Då förstörs effekten av dem.


Har hämtat Astrid nu. Behöver någon. Mjuk, varm, kärleksfull. Något som lever och andas. Någon som behöver mig. Och som jag behöver.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards