~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

sovit

Av Maria - 24 februari 2011 15:13

terapin tog musten ur mig idag också

grät och satt och kramade händerna

körde in nageln i handen

knep så med benen där jag satt med dem korsade så att fötterna somnade

det var ett bra samtal trots att det var dödsjobbigt

när jag väl kommit hem och lagt mig under bolltäcket så somnade jag

har nog sovit i 3 timmar

vet att det låter löjligt, vekt, men jag blir verkligen så trött


nu önskar jag bara att jag kunde slå igång mobilen och höra så att K's operation har gått bra

hur prognosen ser ut

om hon får komma hem idag

är så orolig

och undrar om hon behöver hjälp

men hon har ju mitt hemnummer, så hon kan höra av sig

men jag vet hur hon är

"bra karl reder sig själv"


men jag tänker inte bjuda på telefonsamtal från folk som är ute i sista minuten för att se lägenheten


----------------------------


helveteeeeeeee

korallplatymamman håller på att dö

igår var hon som vanligt

men nu har hon tappat färgen på stjärten och upp till ryggfenan

det är så alla platysar har dött för mig

trodde att det var någon sjukdom först

men i så fall skulle de ju smitta varandra och dö

verkar som att de bara blir såhär och dör

nu vet jag inte vad jag ska göra

har inte hjärta att stressa upp henne och jaga henne med håven

och sen låta henne plågas till döds i avloppet på toan

och jag har inte hjärta att låta henne plågas till döds i akvariet


och ja, jag vet - det är bara en liten fisk, och som jag inte ens vill ha

men hon kom till här och har själv fått ungar för inte så länge sedan

4 st


fan, jag låter henne nog vara

låta naturen ha sin gång

har ju x antal snäckätande snäckor som behöver mat om de inte ska äta upp varandra


f*ck

jag klarar inte av när djur lider

djur och barn, det går bara inte

 
 
Marie

Marie

24 februari 2011 19:59

Känner igen mig själv i det där,djuren skall räddas..om än så det är en fisk man inte vill ha längre...i somras kom en av killarna här med famnen full av ett råttbo,fullt av ungar.Små,söta...jag gillar verkligen INTE stora råttor,bara katastrof i stallet med det. Men jag skällde som en bannhund (!) för att dom ens kom med iden att förstöra råttboet med råttorna i. Dom skulle räddas...helt ologiskt,riktigt korkat till och med om jag får erkänna det själv! Men det är väl bara ett "program" där uppe som slår in. Inget lätt program,det där!
Hoppas din lilla fisk klarar sig...
Och att k med brutna armen har det bra och att skrutt hästen lugnat sig!
stor kram till dig

http://lealpre

Maria

24 februari 2011 21:48

Tack vännen. Det betyder mycket att höra att någon mer är som jag. Jag skulle ha reagerat på samma sätt som du om någon kom med ett råttbo fullt med ungar och föreslog att förstöra boet med dem kvar i.

Tror att mamma platy kommer att dö under natten. Jag har.. eh.. skällt... på pappa platy.. för han har varit på henne där hon ligger och tycker att hon ska simma runt som vanligt.... Svurit åt honom.. men jag gissar att han inte fattar något av det, utan tror att han ska få mat bara för att jag står vid akvariet... *ler lite mitt i alltihop*

En gång har jag jagat runt efter en av mina första platysar, för jag såg att han började bli dålig och förstod att han skulle dö. Det var så j*vla dumt gjort av mig, men jag kände bara att jag inte ville att han skulle spolas ner i toan och dö av en berg- och dalbana med toapapper, skit och rengöringsmedel... så jag tog den vassaste kökskniven jag hade... fort. Gör det aldrig mer igen. Aldrig. Det kanske var ett skonsamt sätt för fisken - jag vet inte - men jag trodde att jag skulle dö. Mådde illa och grät. Pratade om det i terapin till och med. Mår illa bara jag tänker tanken.

Har inte hört av min K.. så jag börjar bli riktigt orolig..... Men jag försöker intala mig att hon är hemma och vilar....

Stor kram tillbaka ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards