~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

orolig........

Av Maria - 24 februari 2011 21:49

.....har inte hört av K.......... inget sms... inget mail....... inget telefonsamtal......

är tungt att andas......... så tungt............. rädd att något hänt........ att operationen inte gick bra.......... hon kanske inte vaknade ur narkosen..................... ..och när jag får någon sådan tanke så känns det som att jag håller på att dö.... vilket gör att jag inte vågar ha på mobilen ens.. av anledningen att hon kanske inte kommer svara............

bättre att låtsas som att allt har gått bra och inte veta något annat.... vet inte vad jag gör om något händer henne............ kanske tror hon att jag bara älskar hästarna.... och att jag bara ser henne som ridterpeut och ridlärare........ och det skrämmer skiten ur mig.............

hon är ju min vän..... min enda friska människa som jag träffar, kan skämta med, småretas, och som ser mig så som jag är........ utan att ha betalt för det....... jag vet - vi har bara träffats i "arbetssituationer".... men för mig innebär det mer än så......... jag har insett det ännu tydligare nu......


har stått här och skällt på göran III (den tredje)........ han petar på platymamman och ska jaga runt henne som han brukar.......... tyvärr fattade han ingenting av vad jag sa, utan kom istället fram och trodde att han skulle få mat...................... konstigt....... *host*

platymamman kommer dö under natten........ fenorna är alldeles stela..... den orangea färgen är helt borta på bakkroppen och istället är hon vit........

nu måste jag hålla koll på de 4 bebisarna.... så att det är minst 3 honor... för annars jagar hanarna runt och slåss om dem........... är inte så lätt att köpa fisk när det är -20 grader och man får vänta på bussar............


allt är bara så jobbigt........... och imorgon är min t ledig........... efter sommaren, eller kanske ännu tidigare, kommer hon att vara ledig varje fredag.................


-----------------------


K har smsat nu.......... hon har inte opererats än................ varför inte då....... är det värre än befarat.......... eller... är det något annat problem.............

......kan inte andas.............

 
 
Marie

Marie

25 februari 2011 21:42

Jag måste skratta Maria,inte kan du väl döpa en akvarie fisk till Göran III? Du är ju tokigare än jag...! Har alla namn? Folk flinar åt mig som har namn på mina bäor...men detta tog priset!
Synd att mamma fisk dog,dom gör det ibland,dom djuren,alltid lika trist!
Satsa på en knallfin lördag! Intala dig själv att det skall bli den bästa lördagen på länge!
Stor kram!

http://lealpre

Maria

26 februari 2011 08:59

Haha! Jo, det kan man!! Jag döpte 3 av fiskarna när jag startade upp akvariet - efter störda överläkare med samma personlighet som fiskarna verkade ha! Så Göran III är alltså avkomman från Göran I, eller rätt och slätt Göran som jag kallade honom! Sen hade jag en Britt-Marie som var stor och såg purken ut. Och sugmalen som jag har heter Leif - kommentarer till det känns onödiga ;)
Annars brukar jag inte döpa fiskar, för det brukar ju inte vara lätt att se skillnad på dem och det är ju liiiite väl knäppt! Men, men, min terapeut säger att det är en strategi för att bearbeta de trauman som cp-läkarna utsatt mig för. Men jag vet inte... det är mest bara - KUL!
Får väl se om det blir någon Göran IV när ynglen växer upp! ;)

Lördagen kunde börja bättre.... Fick just sms från K som tydligen blev opererad igår, men hon har så jävla ont så de måste titta vad som är fel....

Stor kram tillbaka!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards