~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 17 september 2011

utnyttjad.... eller......??

Av Maria - 17 september 2011 19:25

kom till gården den tid som vi kom överens om.... de väntade massor av folk - trodde de..... men de hade missat totalt att annonsera........ så det kom bara några få själar.........

träffade en trevlig tjej som har sin lilla shettis där.... hon är bara några år yngre än jag, så det kändes skönt... men samtidigt känns det som att ingen av de som är där är särskilt "vuxna".............

innan jag for hem så säger den ena tjejen som är med och har ridlekiset (den andra tjejen var så förbannad och hade farit hem) att det bara är hon och jag imorgon OCKSÅ - precis som förra helgen...............

känner mig utnyttjad..... jag rår inte för det......... frågan är om jag ÄR det.......

vi har aldrig pratat om eller kommit överens om att JAG ska leda en massa barngrupper.... och så drar den ena av dem på tävling med ett barn och ponnysar, och så står jag där som någon slags ersättare............ vilket jag aldrig gått med på...... och jag KAN JU INTE hästar och hästskötsel.... jag har aldrig haft teori förut, så jag vet inte var hästens alla delar sitter och heter...........och jag hade ingen aning om vad en ryktviska var innan de hade genomgång med barnen........ och imorgon ska JAG leda dem och tala om vad som är vad och hur man gör...............

funderar på att säga ifrån...... att försöka droga ner mig så att jag fixar morgondagen utan att någon kommer i kläm.... och sedan sätta ner foten..........

men jag vet inte............. vill inte verka otacksam..... eller okunnig...... men samtidigt orkar jag inte känna mig utnyttjad - igen..........


fan.............

  

 
 
Susanna

Susanna

22 september 2011 00:55

Blir så ledsen av att läsa detta Maria.
AARGH kan inte formulera meningen men..
Hur kom du in på detta med ridlekis?
Om du ska agera som "kursledare" så borde de väl kolla upp så att du kan det som du ska lära ut?
Dålig stil av dem att inte prata med dig om det.

Önskar att man kunnat ta hästen och galoppera hela vägen till dig och hjälpa dig.
Inte för att jag är världsbäst på alla hästens delar osv...
Men vi kan dela på förödmjukelsen?
Skratta bort allt. Skylla på hjärnsläpp eller något.

KRAAAM<3

http://mortemvis.bloggplatsen.se

Maria

22 september 2011 13:10

Ja du, de kör med att "det gör inget, barnen är lika glada och intresserade i alla fall!"... Men jag har i alla fall sagt ifrån. Mailade till slut. Och tydligen blev det ingen tävling för den andra tjejen - men hon som var på gården med mig hade gett henne LEDIGT...! När jag kom hem så hade i alla fall den lediga tjejen svarat på mitt mail, och de ska inte göra såhär i fortsättningen. De "bara trodde" att jag ville ha mer ansvar... Problemet är väl att jag inte har något att smutsa ner händerna mer.. men jag vill inte åta mig saker som jag inte kan och inte klarar av. Inte utan att få en chans att lära mig först...

Bamsekram!

 
Susanna

Susanna

22 september 2011 22:50

Men åh. Verksamheter drivs verkligen av barnungar va??
Du gör rätt med att lära dig rätt först och sen agera.
Om många andra också kunnat förstå tanken med det..
Kram på dig bästaste Maria! <3

http://mortemvis.bloggplatsen.se

Maria

24 september 2011 00:26

Ja.. något åt det hållet... De är unga, vill så mycket, har många bollar i luften, osv. Men nu ska det väl lugna ner sig - tänker jag. Problemet är att jag måste dit både imorgon och på söndag.. och jag har egentligen inte tid med det... Men vad gör man. Har man lovat så...
Stor kram tillbaka!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards