~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 8 december 2009

Av Maria - 8 december 2009 20:08

hämtade ut mitt id-kort på fm

chockad över att de lyckats skynda på det - men det var nog den snälla kvinnan som hjälpte mig andra gången, inte surkärringen som skällde ut mig för att DE åtagit sig att göra det här

mitt störda PO kom förbi och hämtade mig

hon hade avsatt tid kl 8-11 för det

vet inte om jag ska tro på det

å andra sidan klarar hon ju inte av att planera

så det förvånar mig inte att hon låst tre jävla timmar för en sak som skulle ta en kvart

antar att det betyder att hon inte har mer tid den här veckan

men skit samma, jag gör det jag orkar och klarar

tänker INTE utsätta mig för att vara så jävla arg och inte kunna reda ut något

har bestämt mig - jag tänker byta eller avsluta min kontakt

fick sms från polisen vid ca 8:45, och mitt PO hade LOVAT att smsa mig då

gjorde hon det?

nej

istället var det JAG som hörde av mig till henne och frågade om jag skulle ta en buss dit och hämta ut det själv

men nej, hon hade ju avsatt tid

SÅ VAD FAN VÄNTADE HON PÅ DÅ?????
hon VISSTE att jag hade viktiga saker att hämta på posten

hon visste att jag ville ha id-kortet SÅ FORT SOM MÖJLIGT

hon är inte frisk i skallen - ärligt talat


ridterapeuten har hört av sig

hon behövde mer tid för att skriva, hon är inte van att sitta framför datorn

hon skrev att jag inte hade förstört eller skrämt bort henne

blev så lättad att jag grät

har ingen aning om hur jag ska ta mig dit

eller hem

vet inte ens om jag får förlängd aktivitetsersättning

vet ingenting

men jag har lärt mig att allt går åt helvete

allt


köpt vandrande pinnar i julklapp till I

hämtat dem idag

orkar inte träffa henne så jag ställer dem förmodligen utanför hennes dörr

kommer nog att behålla 2st av de 4 jag köpt

en till min bror i julklapp och en till mig.....

får se


terapeuten har gett signal om att hon inte kommer höra av sig före torsdag för att hon är så upptagen

jag behöver henne mer än någonsin nu när allt, verkligen allt, hänger i luften

var rädd att det skulle bli såhär när hon gick ner i arbetstid

även om det bara är varannan fredag som hon är ledig så påverkar det såklart

för mig så innebär det ett "bortfall" på ca 50%

har räknat på det

och ja, jag vet att jag är egotrippad som inte vill mista tid med henne

oavsett om det är för andra patienter eller för hennes lediga tid

fan jävla skithög


gick till apoteket på em

var tvungen - har slut på nässpray så jag kan inte andas genom näsan

och läkaridioten kan ju inte skriva ut vuxendos av rinexin så att slemhinnorna får vila

köpte mer alli också

en liten smärt affär på ca 600kr totalt

bara för att jag inte lät det gå så långt så att jag gick upp 2kg till så kommer alli-kuren kosta mig 7000kr på ett år

det är mer än vad jag har i aktivitetsersättning på en månad

bara för att jag vägde 2 kg "för lite" för att läkarkärringen skulle kunna läsa i fass och skriva ut det på recept

kan man vara mer fyrkantig och paragrafryttare


var i sjukhuskyrkan när jag ändå var till apoteket

går dit ibland och tänder ljus

och skriver i deras "tankebok"

efter det sista jag skrivit har någon skrivit "vill du att jag ber för dig? vill du att andra ska be för dig? ring....." osv........

och så "jesus älskar dig", "gud kommer ta hand om dig ska du se"

jag blir så JÄVLA ARG

man behöver fan i mig inte vara troende för att gå dit

undrar vad de skulle säga om jag var satanist och skrev typ "vill du skicka någon till helvetet? ring satan på telenr....."

jag fattar att de menar väl, men hur många ggr ska man behöva säga nej tack

var en kärring där och skulle köpa "jesus är din frälsare"-kort och några tidningar

hon levde om så jag kunde inte skriva ett enda ord utan att skriva fel

fick panik

hon gick efter att en diakon eller liknande hjälpt henne


har tänt ljus

änglaspelet, det äkta änglaspelet och inte fejkskräpet de säljer nu för tiden


hoppas att jag dör inatt

eller imorgon

brukar säga att det enda som är bra med onsdagar är att det är grey's i kanal 5

men nu är det slut för säsongen

och på fm imorgon kommer någon gubbe och ska fylla i silikonskarvarna vid diskbänken

trodde vaktmästaren skulle komma och göra det men han hinner inte, eller så vill han inte träffa mig

har fortfarande inte pratat med eller sett honom sedan före han låste upp åt polisen för snart två år sedan och cp-läkaren satte LPT på mig

har inte vågat för jag är så rädd och skäms ihjäl

tänkte att det här kunde vara en naturlig väg för mig att träffa honom på och börja om på nytt

men nej, så blev det inte


hoppas verkligen att jag dör i sömnen

det komiska är att jag knappt sover så det lär inte hända

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards