~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 10 december 2009

Av Maria - 10 december 2009 19:57

mailade min handläggare på FK

skrev precis det jag kände

hon svarade direkt imorse

hon förstod att jag var helt förstörd, och skrev att jag kan vara lugn för jag omfattas inte av beslutet som togs igår, utan det är de med sjukpenning som drabbas


har inte sovit inatt

tog nattmedicinen vid 21-tiden och bäddade ner mig i sängen och kollade på film

brukar slockna, men kunde bara inte somna

ville inte hyra en tredje film när klockan var halv två


träffade terapeuten kl 10

hon är underbar - när hon väl har tid

sa inget om det, för hon vet redan

pratade om FK och allt möjligt

hon har tagit reda på att det startar bildterapi till våren som är 2 terminer lång

hon hade tänkt på mig direkt när hon hörde det, för hon vet att jag inte vill ha något som är typ "10 ggr", "5 träffar", "3 samtal"

jag behöver något på längre sikt

och bildterapi har jag funderat på sedan dag 1

men jag har inte varit redo

vet inte om jag är det nu heller, men jag önskar att jag vågar prova


inte hört något mer från ridterapeuten men hon lär höra av sig när hon har tid och är redo


varit med I's julklapp

ställde de vandrande pinnarna utanför dörren tillsammans med lite bomull för vattnet och sallad som mat

passade på att köpa en till pepparkaksdeg.... har ätit upp den andra

och nu har jag bakat pepparkakor till förbannelse

I verkade nöjd med julklappen

vet inte hur länge pinnarna kommer överleva men det kvittar


är helt slut och mår piss

och ingen jävla snö

är bara blött och snart kolsvart dygnet runt

sitter här med tilda i soffan

hon ligger bakom mig i soffan på ryggstödet och lutar sig mot min nacke

levande, värme, mjukt........ kärlek


................vill bara skrika....... och klösa sönder mig..................

........skära ihjäl mig...........................

....ensam..... rädd.......... förtvivlad......... så ensam............................

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards