~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 24 december 2009

Av Maria - 24 december 2009 15:21

2009-12-23
Har hjälpt mamma att städa hela deras hus. Är helt slut. Hann inte ens äta frukost, hann inte heller med lunch. Så det går från 0 till 250km/h hela tiden, och jag orkar inte med det. Jag förstår att mamma behöver ha min hjälp, för annars är det vissa saker som aldrig blir gjorda pga att hon inte kan och pappa vägrar hjälpa till.
Jag orkar inte men jag gör ändå, precis som förut. Så när jag kommer hem och ska hantera "rekylen" av att ha varit här så kommer jag må så jävla dåligt att jag borde vara inlagd. Men den "lyxen" har jag inte längre, utan nu får jag hantera allt på egen hand.
Mamma har nämnt "hans" mammas namn idag. Flashbacks direkt. Klistra på ett leende och säg att man är trött.
Sover inte i gäststugan. Är för kallt - och krångligt för 14 dagar. Så jag sover i mitt gamla rum som jag hade som barn. De har lagt en madrass i en gammal träsoffa som de brukade ha i köket förut. Är så jävla hårt att jag får ännu ondare i kroppen... och blåmärken på höfterna när jag vänder på mig på nätterna. Saknar mitt bolltäcke extremt mycket. Och att de har satt in värmepumpen här precis utanför hallen så att den står och både brummar och blåser gör inte saken bättre
Längtar efter julmaten. Sen önskar jag att jag fick fara hem. Men jag vet att jag inte heller mår bra av att vara ensam och helt isolerad. Känns som att det blir fel oavsett hur jag än gör.
Har inte varit inne på bloggplatsen överhuvudtaget - har inte haft någon tid över och vill heller inte lämna några spår efter mig på föräldrarnas dator så att de råkar gå in och läsa. Kollat mailen, men det är allt. Ska försöka dra igång den här mini-pc'n så att jag är friare och åtminstone kan skriva någonting.
Känns inte som att det kommer bli något av att berätta för mamma om ärren. Så jag får fortsätta gömma allt och gå i långärmat oavsett temperatur. Så jävla jobbigt.
Nu slog termostaten ifrån så värmepumpen har stannat en stund. Gud vad skönt - så länge det nu varar.
Har inte tagit någon stesolid sedan jag kom hit. Har inte haft tid. Så sjukt så det inte är sant.
Nu drar värmepumpen igång igen. Och nu ska jag försöka somna. Varmt och äckligt, är helt slut och "sängen" är så jävla hård.
Måste överleva morgondagen, julafton, måste stå ut. *gråter ljudlöst*
Vill skära mig så att jag kan le, men får inte.
Vill hem.

God Jul till er alla - oavsett var ni är.


2009-12-24
Är så ledsen så jag dör. Mår totalt skit. Pappa är så jävla jobbig och jag står inte ut. Fattar inte hur mamma står ut. Han är bara arg och allt är fel, och saker och ting ska hända precis när det passar honom. Hade lust att be honom dra åt helvete idag när vi for för att tända på min systers och min morfars grav. Men jag orkade inte och dessutom vet jag att inget skulle bli annorlunda ändå. Han är en stor skit - och visst, han har själv haft en jobbig uppväxt, men bara för det kan man inte bete sig hur som helst och plåga sin omgivning hela livet.
Nu är det Kalle  Anka. Missar det men vad spelar det för roll. Vill skjuta skallen av mig.
Om jag någonsin får någon att dela livet med så kommer jag att se till att slippa "fira jul" såhär. Fy fan. *gråter*


Inga av julkorten som jag postat över en vecka före sista datumet har kommit fram. Är konstigt nog är det bara de hemma i stan som gått fram. Helvete vad ledsen jag blir.




Jag har nu försökt komma ut på nätet och logga in på bloggen för att posta det här inlägget i 45 min och det fungerar fortfarande inte i skrivandes stund - därför är min "närvaro" så sparsam..... kan inte ens kolla mailen och det gör mig ännu mer ledsen och frustrerad....

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards