~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 19 december 2009

Av Maria - 19 december 2009 22:24

Imorgon kväll far jag. Tur att det inte var idag, för nu snöar det som fan. Vägrar åka buss i 1½ timme om tåget är försenat. I och för sig brukar det inte vara problem med snö, utan om det är mer än -30 grader så fryser växlarna och kopplingarna mellan vagnarna. Då brukar tåget vara sent och det blir buss till nästa station. Och om det blir snöstorm så att det faller ner fler träd än vad de hinner röja.


Har diskat och städat lite idag. Bytit vatten i akvariet igen. Sedan jag började ansa växterna så har det blivit mycket alger i vattnet, och nu ska jag ju vara borta till trettondagsafton. Har städat åt kaninerna också, så att de kan komma hem och vila. Känns som att jag springer runt som en yr höna och har ingen aning om vad jag ska göra fastän att jag vet precis. Men så ska allt laddas - mobil, MP3, dator, batterier till kameran. Och så matsäcken. Och allt annat som man vill ha "tillgängligt". Måste verkligen packa väskan med skallen... men det är enormt skönt att slippa släpa på kläder och julklappar. Mamma berättade att de hämtade ut paketet på posten igår, så jag vet att allt finns där och väntar på mig.


Mailade terapeuten hemma och berättade om min underbara kväll och hon har svarat, hon förstår och vet hur berörd man kan bli. Hon är bara för underbar. ...Separationsångest så jag dör......


-------------------------------------

Eeeeh... och där gick jag och stekte ett ägg till matsäcken imorgon.... bara sådär.......

-------------------------------------

Fått svar från apoteket på min lilla anekdot om hur apotekspersonalen är som hökar. Konsensus är att alla som tycker att farmaceuterna är jobbiga ska handla på internet. Men jag skrev tillbaka och sa att det är förjävligt att vi ska betala frakt och fakturaavgift - bara för att de inte kan be sina anställda att helt enkelt tagga ner. Har hört många som tycker att de beter sig påträngande som INTE har de problem som jag har, men de lyssnar ju inte och tar inte till sig någon kritik. *suckar* Avslutade mitt mail med att tala om att jag alltid varit emot att avskaffa apoteksmonopolet, men efter den här responsen så har jag ändrat mig - bort med apoteksmonopolet!


För övrigt så känns det som att allt bara blir fel, och jag är så jävla klantig. Städade åt kaninerna och då stod utblåset på dammsugaren riktad mot ljuset på bordet - ett blockljus som är som en kalender. Brydde mig inte över det... förrän jag såg att det hade runnit ut stearin på min älskade löpare på bordet, och det var stort som ett kaffefat.


Ska se om det är något bra på tv, annars  hyr jag nog en film... Har redan betalat så det är bara att ladda hem och se när man vill.Måste komma ihåg att gå och tända ljus för D. Står inte ut med tanken på att det ska vara alldeles mörkt vid minnesplatsen under jul. Har köpt ett stort ljus som ska räcka i 9 dygn. Jag vet, det räcker inte över nyår, men det viktigaste är julafton.


Kollade tidtabellerna för tåget och upptäckte att tåget ska gå 15 min tidigare än vad som är angett på min biljett. Tur att jag kollade!


Planen för imorgon. Plocka ner all el-skit och packa sedan resten över. Spara utrymme för matsäck och kaninernas vatten. Gå igenom kylen en extra gång och kasta, gå med återvinning och sopor. Tänd gravljus för D. Gör matsäck. Och bryt ihop innan det är dags.


Har lagat nätaggssladden. En viss Astrid var på den för ett tag sedan, men jag trodde inte att hon kommit igenom. Men idag så såg jag att det såg ut som om jag använde batteriet när jag hade datorn igång. Nu ikväll tog jag fram en tång och lite grejor, och så lagade jag det........ undrar vad en elektriker skulle säga om min lagning, men huvudsaken är att det fungerar. Och jag är inte helt okunnig heller....


Ska gå och lägga mig nu. Är helt slut i huvudet. Tog nattmedicinen för en stund sedan också, men det gäller att sova länge imorgon så att jag orkar med tågresan. Sörjer att jag inte kan ta med mig bolltäcket. Det gör att jag blir lugnare och mår bättre - utan piller.


Hela jag fladdrar. Vibrerar. Vill bara skrika rakt ut. Och slippa resa till helvetet...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards