~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 20 december 2009

Av Maria - 20 december 2009 16:48

Sådär ja, tåget har fortfarande inte lämnat startstationen så nu är kapplöpningen i full gång. Buss eller tåg från stan. Fy fan vad jag hatar det här. HATAR!!!

Ska aldrig mer resa på det här sättet. Har sagt det förut, men jag säger det igen och den här gången menar jag verkligen det. ALDRIG MER OM DET BLIR BUSS!

Och deras värdelösa trafikinfo är bara SKIT, för enligt den finns inga störningar i trafiken. Men på banverket står det precis och vilka de nya avgångstiderna är beräknade till.

HELVETE.

Av Maria - 20 december 2009 12:48

Ikväll bär det av. Är så jävla nervös - trots att jag farit samma vända så otroligt många gånger. Men det är början som är värst, innan man vet om man ska bussas till nästa hållplats. Men läste sent igår kväll på tidtabellen att de ändrat avgångstid för mitt tåg, och dessutom har det samma tågnummer och avgångstid som ett annat tåg. Så jag vet inte om det är samma tåg som kopplas isär efter typ halva vägen, eller vad det är frågan om. Kollar de inte biljetterna så finns det ingen att fråga heller. Ja - vissa gånger kollar de inte biljetterna, hur otroligt det än må låta.

Har ätit lite, men mår illa av nervositet och ångest. Måste börja min "avgiftning" av njurarna... dvs man dricker MÄNGDER av vatten och slutar precis i tid så att man klarar sig utan att gå på toa på 15-20 timmar i värsta fall. En gång tog resan 20 timmar, men då var det snöstorm från början. Och när tåget väl är försenat så får det automatiskt stanna för varenda tågmöte. Vet alltför väl hur det där fungerar...

Och nu är jag livrädd för att jag dessutom ska hamna på fel ställe - tänk om de kopplar isär vagnarna och har missat var jag ska gå av... De är inte direkt kända för att vara bra rent organisatoriskt, i alla fall inte på den här sträckan.


Har ingen aning om hur alla timers är inställda, men jag hoppas att det inte ska lysa överallt hela tiden eller på konstiga tider. Vetefan hur jag ska frakta den lilla vandrande pinnen som är julklapp till min bror, tänk om den fryser ihjäl.


Ska duscha, dränka blommorna och ge fiskarna sin veckomat... och allt annat jag glömt... om jag kommer ihåg det...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards