~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 9 januari 2010

Av Maria - 9 januari 2010 23:41

tänker tillbaka på tiden jag var inlagd

ville inget hellre än att gå hem, men jag visste att jag inte kunde

jag var tvungen att vara där då och precis så länge

nu änner jag att jag längtar dit........

till ett tomt, kalt rum innanför låsta dörrar......

för där behövde man inte bära allt själv....

och där var svårigheterna inte alls desamma......

fanns någon då och då som man kunde prata med i personalen...........


.....men det kvittar nu när de gjort om avdelningen... för oavsett hur dåligt jag mår eller hur döende jag än är så får jag aldrig komma dit igen.......

..och de andra avdelningarna är bara skit..... det gör bara mer skada att vistas där..... för mig.......


.....önskar verkligen att de inte stängt behandlingscentret...... var en liten grupp... man sov hemma men det fanns möjlighet till övernattning........ en betydligt mer öppen form än slutenvården........... men.... det tog de också bort... för det är kvantitet och inte kvalitet som räknas.................... ...och så undrar folk över varför man aldrig blir frisk eller varför så många får återfall........




  

till sist bara några tips, för jag fick en kommentar om att jag ev har en mörk blogg som är svår att läsa: kolla så att du inte har mörkat ner skärmen - det är vanligt om man har laptop, och har man ändå svårt att läsa texten så kan man bara markera texten - den blir då vit mot svart bakgrund vilket är väldigt tydligt

Av Maria - 9 januari 2010 22:20

har gått upp 2 kg på 2 dagar

visst, jag brukar gå upp tills när äcklet kommer, men ändå

min reaktion på det? - jag äter ännu mer......

har inte ens orkat klä mig idag, så så kul dag har det varit... och är....

imorgon ska jag i alla fall försöka ta mig ut, har en del ärenden

kammat tilda idag, för jag har inte gjort det på över 2 veckor

men hon var inte så tovig

tog fram blomduschen och sprayade lite så att inte pälsen skulle bli alltför elektrisk..... för annars ser hon ut som ett värre yrväder än vad hon är....

förutom att ha ätit, tilda och knaprat stesolid så har jag kollat på film

lånade "fjärilen i glaskupan" eller vad den nu heter på svenska på biblioteket

var en ganska bra film, gripade

i alla fall så gripande att jag kunde titta på den


det är så hopplöst att jag bara vill ställa in allt

fy fan vad jag är patetisk

istället för att göra något ännu dummare så äter jag upp julskinkan nu

sen kan jag hata mig ännu mer

perfekt

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards