~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 15 januari 2010

Av Maria - 15 januari 2010 18:58

Har knappt sovit en blund inatt... men vid halv åtta imorse ringde "skyddat nummer" på min hemtelefon..... Jag drog täcket över huvudet och drog en svordomsramsa..... efter någon minut började mobilen ringa.... "skyddat nummer"........ Blev rasande....... och när jag blir rasande sådär så blir jag rasande på mig själv.... för att jag bara inte kan svara......... Tryckte i mig stesolid och försökte få lite av tryggheten som bolltäcket gav.... men så ringde det igen, och igen, och igen, och igen......... när det hade gått 2 timmar så hade jag fått nog..... tryckte bort samtalen på mobilen och satt och lyfte och drämde på telefonluren på hemtelefonen......... Sen blev det tyst.... ett tag....... 45 min senare började det igen....... Då bestämde jag mig för att jag var tvungen att fly! Fly ut, bort, var som helst! Skulle gå vid kl 11 och hade smsat mitt PO om det och att jag slog av mobilen då.... tänkte att hon skulle få mitt brev idag........ men så ville hon ses och kunde skjutsa mig på vägen tillbaka till kontoret..... och nu helt plötsligt så tänker hon följa med mig på ridterapin..... Jag tappade hakan och blev nästan förbannad.... hon skyllde på att jag var en "mail- och sms-människa" och hon en "prat-människa".... så hon kommer aldrig ihåg vad hon skrivit till mig efteråt............. SKA JAG GÅ PÅ DET...??? Samtidigt skakade hela jag så stor jag var pga alla jävla samtal......vad är det för jävla störd idiot som ringer upp minst 50ggr - trots att man slänger på luren i örat!?

Kom hem på em och slog igång mobilen..... mitt PO hade inte hört av sig... så hon har nog massor att fundera på............. och tydligen hade telefonterrorn fortsatt efter att jag flydde....... Fick igång datorn efter att ha lirkat i en halvtimme..... och då hade de mailat från plastiken... Sekreteraren var tydligt förbannad på att det inte gick att få tag i mig, eftersom jag hade MAILAT frågor till läkaren......... Mailade tillbaka och förklarade och bad om ursäkt att mina telefonnummer överhuvudtaget fanns tillgängliga, och att jag borde ha skrivit att jag ville ha skriftligt svar.... men att jag trodde att de skulle svara på mailfrågor via mail... för annars hade jag väl ringt själv....... Och jag skrev också och bad om ursäkt för att jag är så jävla nervös och skamsen inför läkarbesöket där... så att jag behöver "premedicinering".. även om det "bara" är ett mottagningsbesök som kärringen till sekreterare skrev........ Men att nu är det för sent för mig att ta kontakt med min läkare och få tex midazolam.. så jag förstår att jag får ordna min egen premedicinering....... och om jag inte kan komma  för att jag är för rädd.. eller för nerdrogad så att jag inte kan gå... så kommer min terapeut att ringa och meddela dem det............

Men kärringjäveln till sekreterare verkar inte ha något innanför pannbenet...... bara kall och "korrekt"....... "det står här på sid X att man ska göra såhär när... blablabla......"..... Jag SPYR på sådana människor!


Har mailat till det här jävla landstinget också och sagt att oavsett var de än fått tag i mina telefonnummer så ska de RADERAS..... och går inte det så skaffar jag hemligt nummer..... och hjälper inte det mot dem så gör jag mig av med telefonerna på rak arm.........


Mår så jävla dåligt...... vill skära mig så att jag slipper plastiken på tisdag........... känns lika jävla illa att bara behöva gå förbi sekreterarkärringen som att träffa läkaren.............

Saknar personalen på avdelningen............... så jävla mycket................. de höll inte på och fjantade runt som mitt PO och de var där............ och pratade med mig......... förstod............ och vi kunde sitta och prata om vad som helst och skratta tillsammans...........


.......har tagit den där jävla äckel-fluconazolen............ var dags idag igen............. har bara tagit halva kuren...... hade hoppats på mer........ vill att det ska vara slut snart.............. vill att allt ska vara slut

* gråter *

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards