~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 26 januari 2010

Av Maria - 26 januari 2010 19:47

det slog mig just

en sak till som kommer vara förödande för mig om mindre än ett år, då jag är tvungen att ansöka om sjukersättning på nytt

är att då har jag en ny läkare - igen
om jag överhuvudtaget har någon läkare
och jag är helt övertygad om att FK inte tar vad en ST-läkare säger om en patient med läkarskräck som hon nästan aldrig träffat, på lika stort allvar som vad en överläkare säger
och ST-läkaren kanske inte ens är kvar då
så oavsett vad som händer så kommer jag ALDRIG få icke tidsbegränsad sjukersättning - om jag får några pengar över huvudtaget
även om min handläggare är bra så kommer jag aldrig kunna förklara läkarsituationen i mail till henne, och mitt PO vet inte och förstår inte allt - och dessutom försvinner hon mest troligt tills dess, så då har jag inget PO som känner mig ens
 
varit och köpt chips
hetsäter för att inte göra något ännu dummare
skulle lätt kunna skära ihjäl mig nu
eller hoppa från den höga bron
vad som helst för att den här jävla karusellen ska sluta - NU
 
varför kunde jag inte bara få MH

då hade det här inte varit lika jävla hopplöst
då hade hon varit kvar i alla fall, och hon vet lite om vem jag är, hon går att prata med och hon är överläkare
men nej
 
det här är kanske katastrofen
för det här förstör hela mitt liv
jag har varit så jävla orolig och rädd, och haft ångest inför den här förlängningen av ersättningen
och nu ska jag gå igenom samma sak, men ännu värre, om ett halvår
jag orkar inte mer
jag orkar inte mer
tänker inte fortsätta kämpa, för det har ändå ingen mening
så många har trott på mig och lagt ner så mycket tid och ork
men det gick inte

förlåt mig
snälla förlåt mig




på torsdag skulle min syster ha fyllt 34år

den 14 juni är det 4 år sedan hon gick bort


den 5 feb är det 2 år sedan vården raserade min värld

då lämnade min läkare mig rakt upp och ner på ett vårdplaneringsmöte

sedan dess har jag än mer läkarskräck och har ännu svårare att lita på läkare

och efter all psykisk misshandel jag fått utstå och alla lögner de fört in i min jounal, så har de gett mig ärr för livet


sedan plockar de bara på, datumen för när min värld har rasat - och rasar

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards