~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 2 januari 2010

Av Maria - 2 januari 2010 19:45

skrev ju ett brev till mamma om att jag skurit mig

skrev det på nyårsafton, och idag tog jag 2 st stesolid och ställde det på köksbordet medan hon tog reda på tvätten

blev helt bestört av hennes reaktion bara när hon fick syn på kuvertet

"Nää! Vad är DET HÄR nu då!?!"

bev så ledsen så jag tänkte slita det ur händerna på henne och bränna skiten i spisen direkt

men jag gjorde inte det utan försökte förklara fastän att allt stod på kuvertet

höll på att kräkas så jag gick därifrån

mamma sa inget, men så kom hon in i det lilla datarummet

hon sa att det var ok

jag grät och kramade henne hårt

behövde att hon agerade som min mamma - för en enda gångs skull - och tröstade mig eftersom hon tyckte att det var "ok"

men nej

där stod jag och grät och kramade henne, men hon höll inte ens om mig utan klappade mig bara lite på ryggen

då insåg jag att jag aldrig, aldrig, aldrig kommer få en mamma

vet inte om jag är glad att jag berättade eller om jag ångrar mig

hade förväntat mig någon slags reaktion, men det känns verkligen som att det är "locket på" som gäller som vanligt

det enda hon har sagt är att hon är glad att jag inte är med i någon "sekt", för det har de varit oroliga över (vad i helvete tror hon om mig, och vaddå sekt???)


jag har ingen mamma

och kommer aldrig få någon

är kanske inte så konstigt att jag aldrig berättat något för henne

jag har inget att hämta här - varken då, nu eller senare i livet


far ju hemåt på måndag kväll

har aldrig längtat hem såhär mycket

mår så jävla dåligt att jag vill ta livet av mig

hade förväntat mig en utskällning, skrik... eller tröst

men istället blev det INGENTING

så jävla värdelös är jag - min egen biologiska mamma känner INGET för mig

både min terapeut och personalen på avd har mer empati för mig och tycker om mig mer än vad hon gör

visst, hon (och pappa) tycker om mig på sitt eget sätt, det vet jag

men det är inget som har bestydelse

skrev längst ner, det sista jag skrev, att "vi brukar ju inte säga det till varandra, men jag älskar dig"

men jag fick inget tillbaka

inget

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards