~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 15 februari 2010

Av Maria - 15 februari 2010 18:20

det är bekräftat nu

läkaren kommer endast vara på enheten en dag varannan vecka

uppsattar att det innebär väntetider på upp till ett halvår

om drygt 8 mån behöver jag ett läkarintyg till FK

och de ekvationerna går inte ihop

alltså; ännu en katastrof

dessutom är dagen då läkaren är i tjänst samma dag som jag har samtalsterapi på fm och social fobi-grupp på em

så jag kommer aldrig kunna träffa henne

- så det var det!


skulle ha träffat sjukgymnasten på torsdag, men har ställt in det - för gott

min terapeut har bönfallit mig att inte ge upp

men vad fan ska jag göra då

jag orkar inte ha det såhär längre

min handläggare på FK tycker att det är HELT SJUKT att jag väntat ett halvår på att få diskutera medicinering

jag håller med henne, men det finns inget, INGET jag kan göra


händer det inget imorgon som visar på något annat, så kommer jag höra av mig till min hat-person; verksamhetschefen

kommer tala om för henne hur det ligger till och att jag nu behöver en ny läkare akut

hon kommer skita fullständigt i det, och ev så får jag mer skit för det i min journal, i värsta fall blir hon eller någon läkare med LPT-makt att bli förbannad och då kommer de försöka lägga in mig med tvångsvård

jag uppmuntrar dem nästan att försöka, för då tar jag livet av mig


jag har inte haft en stabil och fungerande läkarkontakt på över 2 år

hur länge till ska jag behöva vänta

nej, händer inget nu som visar på en bättring så tänker jag inte vänta

för jag orkar inte!

de har tagit TVÅ JÄVLA ÅR av mitt liv - två år som kunde inneburit studier, arbete, familj eller vad fan som helst

TVÅ ÅR!!!


min fd och sk "kompis" har verkligen förstört mitt liv

och om hon är kvar på det stödforum hon var då, och om någon av mina vänner är där - då vet jag inte vad jag gör

det hon utsatte mig för har FÖRSTÖRT MITT LIV

min terapeut säger samma sak, och att jag inte kunde veta

kanske inte, men jag har lärt min läxa - var ännu mer försiktig än försiktigast på internet

därför har jag, "hönsmamman", skrivit till en hel del ungdomar här på bloggplatsen och rekommenderat dem att ta bort tex mobilnummer, för det är så lätt att spåra och ta reda på allt om personer

jag vet, jag är nojig, men jag har en bra anledning till det också - för jag vet


har gråtit hela eftermiddagen

ögonen är helt igensvullna och svider

mailade mitt PO och berättade

tror ni att hon svarat?

nej

varför skulle hon göra det

så här sitter jag, helt ensam

det är vid sådana här tillfällen som jag undrar om det inte vore bra med sociala stödteamet ändå

å andra sidan, pratade jag fritt så skulle de ringa psykakuten och sedan skulle det komma en polisbil och hämta mig

för det är ingen som tror på att man kan leva såhär

kanske skulle jag försöka börja inse att det verkligen är så

att jag inte kan leva

det vore lättare att bara ge upp

tyvärr ligger det inte i min natur




.................längtar till stallet................. "min" fina kille.............. hans mjuka mule................... huvudet mot min axel....................... bara andas..................

Av Maria - 15 februari 2010 14:36

Jag vet nu vad priset blev och blir för att jag har fått hästarna i mitt liv - ingen läkare. Utan läkare ingen medicin, ingen sjukskrivning, ingen hjälp, inga pengar.

Så det var det. Nu lägger jag mig här och dör.

  

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards