~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 12 februari 2010

Av Maria - 12 februari 2010 22:39

...målade ett akvarellkort till ridterapeuten..... blev inte likadant när jag scannade in det.... men man får kanske en hyfsad bild av hur det såg ut......

  



.....mår inte bra... men.. är ändå glad över denna dag........... eller ja, de två timmar som jag fick spendera i stallet..... det är en obeskrivlig känsla........ ovärderlig.......

Av Maria - 12 februari 2010 16:35

Guuuuuuuuuuud vad jag NJUTER av att vara med hästarna! Världen försvinner och det är bara jag och den söta älskade killen!

Började med att mocka en box precis som förra gången. Det är faktiskt kul att få lära sig hur man gör, trots att de flesta kanske inte tycker att det är så kul. Hade bättre tempo idag, så jag var lite snabbare än en snigel...  Sen fick jag blanda maten åt hästarna med svälld betfor och havre. Sen var det dags att hämta in sötnosen och rykta. Fick på honom grimman helt själv idag, trots att han smet iväg först för att han tyckte att han skulle få käka lite till... Sen lyckades jag med att få på repgrimman rätt - men det var bara ren TUR... Sen fick ridterapeuten titta, eftersom jag inte mindes exakt var repgrimman skulle sitta. Sen gick vi på promenad! Gick en bit genom byn och vände. Min lilla gubbe spelade clown lite då och då, så det blev mååååånga "stopp" och "backa" för att jag skulle få gå först.... men när vi vänt och var på väg tillbaka så kunde jag inte låta bli att skratta när han pussade mig på kinden..!   

Det roliga är att han känner av min sinnesstämning så PRECIST och EXAKT - han vet sååå väl när han "kan" fjanta sig och när jag menar allvar. När vi släppte in dem i hagen igen så blev han trängd av de andra hästarna och blev lite frustrerad, så jag fick kämpa med att knyta upp repgrimman medan han väsnades och trilskades. Var mest rädd att han skulle åka på en spark av någon av de andra bara för att jag var så seg med att få av grimman...

Åååååååååååååh vad jag saknar dem...... redan............. Ridterapeuten frågade om jag tyckte att det var för lång tid med två timmar, och jag svarade att jag skulle kunna vara där hela dagarna... Om jag fick och kunde så skulle jag fara dit och bara mocka boxarna åt henne - utan att få betalt på något sätt, varken med pengar eller ridlektioner. Det räcker att få något meningsfullt att göra.


Nu har jag käkat så nu är jag trött... vräkte i mig en hel kycklingfilé med tillbehör................ Ska lägga mig under bolltäcket och försöka lindra värken efter att ha slappnat av så mycket. Jag går på helspänn hela dagarna, så musklerna får nästan spasmer när de slappnar av.


Jag    hästar!


  

Av Maria - 12 februari 2010 12:12

har just fått besked om bostadstillägget.......... och de har baserat det på gamla uppgifter...... och inte de nya som jag skickat in...............

hela försäkringssystemet är bara ett enda stort skämt....... man skriver under på heder och samvete och lovar att man ska meddela "förändrade förhållanden"...... men när man gör det och har rätt till mer ersättning så skiter de högaktningsfullt i det........... de skulle bara veta hur det känns att ständigt leva på randen till kollaps........ ta av de besparingar man har sedan man föddes bara för att gå runt varje månad........... eller snarare inte gå runt, men i alla fall försöka överleva............


först när posten kom så blev jag så glad att jag grät, för jag fick vykort från min terapeut............ sen öppnade jag pappren från FK och då rasade hela min värld...........

jag hatar allt det här "upp och ner"........... jag hatar barg- och dalbanor, men ändå ser mitt liv ut så....... inte undra på att jag hatar mitt liv........

Av Maria - 12 februari 2010 10:47

de flesta tänker "äntligen fredag"...... jag tänker.. och känner.. helvetes skithelg........... är jättenervös inför ridterapin idag..... har gått så länge sedan sist...... har säkert glömt allt............ pinsamt...........




.......mår inte bra idag.............. inte alls.......... men jag måste hålla fasaden......... kan inte visa hur jag mår för ridterapeuten..... då skäms jag ihjäl......... ...... ...................behöver min terapeut.......... men..... hon är i spanien..................... har funderat på att skära mig........... men... jag kan inte göra det... inte än....... måste få veta att det garanterat är kört för mig och att jag inte har någon sorts framtid............. för än så länge lever jag på det sista lilla, lilla hoppet...............

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards