~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 25 februari 2010

Av Maria - 25 februari 2010 22:21

paniken fortsätter...... har gjort rensat vattenlåsen både i tvättstället och badkaret.................... mycket... "intressant"...................... fy fan.........

ätit en massa.... igen........... laxertabletter... igen..............

hållit mig sysselsatt med att ladda över en ljudbok till mp3-spelaren......

tog ut A och satt med henne i knät på soffan i en timme..... bara klappade henne...... så mjuk.... så fin...... söt.......... världens gulligaste........... och hon bara njöt........ det gjorde jag också... satt och blundade.....................


har scannat in några fler akvarellbilder........ färgen blir lite konstig...... och så har jag tagit bort min "signatur", så det kanske se lite konstigare ut än vad det är.....................


längtar till stallet imorgon........ samtidigt som jag är skitnervös.............. men jag vet att det släpper så for jag kommer dit........... om inte praktikanterna är där........................





  


  


Av Maria - 25 februari 2010 14:27

nu kommer jag aldrig komma in på ssk-programmet här i min stad, trots mina betyg


"Högsta betyg från gymnasiet?  Tog du studenten före 2003 spelar det snart ingen roll. I höst höjs maxpoängen från 20,0 till 22,5. Samtidigt tas färre som har läst upp sina betyg in. I höst införs nya regler för ansökning till högskola och universitet. Det innebär att den som före 2003 tog studenten med MVG i alla ämnen, eller 20,0 i snitt, inte längre har högsta betyg. Något som kallas meritpoäng införs, vilket höjer maxpoängen til 22,5. Bara de som tog studenten från och med 2003 kan tillgodoräkna sig meritpoäng. Meritpoäng ger kurser i moderna språk, engelska, matte och ämnen relevanta för den sökta utbildningen."
 
jag hade haft en chans om jag hade fått räkna med meritpoäng, men from i höst så kommer alltså mitt betygssnitt att vara mindre värt

det finns inget jag kan göra, eftersom jag kommer tävla mot de som får 2½ poäng extra per kurs med betyget MVG
JÄVLA SATANS SKITREGERING!!!!!!!!!

Av Maria - 25 februari 2010 13:00

kastade ett öga på "en plats i solen" på tv8

de visade ett hus i spanien som var svindyrt

"djuren ingår också" säger programledaren glatt

och så visar de en stackars häst som är så jävla mager att revbenen sticker ut!

fy fan!! jag mår fysiskt illa!

vem fan säljer en fastighet och skickar med en svältande häst?!???


JAG KLARAR INTE AV DJUR SOM MÅR DÅLIGT, FÖR JAG BLIR SÅ JÄVLA LEDSEN! det är inte deras fel och de kan inte säga eller göra något heller

*gråter*



varit hos terapeuten idag

hon hade verkligen INGEN röst alls så vi "pratade" inte om så känsliga saker

jag grät ändå, som vanligt

försökte hålla tillbaka tårarna för det känns fel på något sätt att gråta när man berättar om något BRA

pratade om ridterapin; hästkillen och ridterapeuten

hur jag mår, vad jag tänker och hur jag fungerar när jag är där

och det gör SÅ ONT - "bra-ont" - att tårarna bara rinner

jag kan inte förklara

det finns inte ord

kommer bara tårar



och så finns det IDIOTER som missköter sina djur och bara skiter i dem!!

fan vad arg jag blir!

pratade om det med terapeuten också - att jag måste få hjälpa till på något sätt om jag klarar att arbeta en dag

sa att jag älskar ju djur, för det gör jag verklige, men jag klarar inte att se att de far illa

terapeuten sa att hon känner samma sak, och att hon upplever att det är likadant med barn, och därför har hon inte arbetat med barn i vården

det var så skönt att höra, för precis så känner jag också

människor som inte mår bra är ju extra sårbara, och barn... det gör för ont... jag skulle bryta ihop


vill fortfarande bli ssk

jag har inget emot att bädda sängar, lägga om sår, städa, fixa mat osv

men jag behöver få använda lite av mitt mattehuvud, naturvetenskapliga grund, min fantasi och åsikter, och få ta större ansvar och kunna påverka omvårdnaden mer

jobba med äldre människor eller inom psykiatrin..... huvudsaken är att jag får "hela paketet" - att inte bara hälsa på en människa och sen försvinner personen bort till en avdelning och jag inte får veta någon om hur det går

så akutssk lär jag aldrig bli.... trots att jag blir otroligt lugn i nödsituationer

.....men ja... det är bara en dum dröm........


ska se en film eller nåt

måste sluta böla



stackars liten häst   

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards