~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 20 februari 2010

Av Maria - 20 februari 2010 16:58

klockan är just nu 16:58

ångesten kommer som på beställning

jag fattar inte varför det ska vara såhär - magiska kl 17

längtar till stallet så jag dör

har redan mailat handläggaren på FK och frågat om jag får skicka in en ansökan om förlängning


kan inte andas


inte tänka, inte tänka, inte tänka

bara känna hans huvud och mjuka mule mot min axel

den vaggande känslan när jag satt på hans rygg, stackaren

de ömma ord jag viskade till honom när jag stod nära, och han såg på mig och lutade sig mot mig

fjärtarna när jag ryktade honom och kratsade hovarna.......   

kramen innan jag hoppade av honom..................  





h*lvete................ jag skulle göra vad som helst för att få ta hand om en häst........ om man kan längta ihjäl sig... så kommer jag att göra det............

 ♥     ♥

Av Maria - 20 februari 2010 13:30

fy fan vilken bussresa

folk stod upp redan när jag gick på

avvägde att gå av vid nästa hållplats

men insåg att jag skylle vara halvvägs till stan

satt kvar

köpte ett mjukisdjur på myrorna

hela lägenheten svämmar snart över av alla bukowski-nallar och andra mjukisar

men jag tror att det är lugnande för mig att ha dem

som att jag får ett mjukt, varmt och mysigt hem

var inne i en sportaffär och hamnade i "fel" kö

tog säkert en kvart innan det var min tur att betala

det gjorde att jag missade bussen

jag bestämde mig för att strunta i det och gå ner på stan därifrån

men halvvägs dit började jag fundera på varför jag egentligen skulle dit

så jag gick hem istället

känns ju helt värdelöst att gå ner på stan för att ta en buss hem, när det är nästan lika långt

hade blåsten i ryggen nästan hela tiden, så jag förfrös inte kinderna

kinderna är den enda kroppsdel som jag brukar frysa om

.....skaver efter promenaden i jeans......... men..... jag är van.......... och jag vet ju att jag aldrig kommer få hjälp med det.............. ska ordna det själv på egen hand...........................

 

hann tänka en hel del på vägen hem

har insett att jag inte är så nojig som tycker att jag öser i mig piller - för det gör jag verkligen

cymbalta - 1st på morgonen, silica - 2st morgon och 2 st kväll (för håret eftersom jag tappar så mycket), alli - 1st vid varje måltid (mot biverkningen att gå upp i vikt), atarax - 2st max 3ggr per dag (svagt lugnande som inte har någon effekt...), stesolid - max 2 per dag, men är flexibelt (starkt lugnande), vitaminer - 1st på kvällen (mot biverkning av alli), propavan - 1st (för att kunna sova), stilnoct - 1st (för att kunna somna), och "viktkontroll" - en per dag (för att minska sötsuget och öka förbränningen)... dulcolax - antal varierar beroende på hur mkt jag ätit och hur mycket ångest jag har............

har jag nämnt att jag HATAR piller..............

tänker inte hålla på med det här längre för jag orkar inte!

och eftersom mitt liv ändå kommer se ut såhär och jag kommer vara ensam i resten av mitt liv - vem gör jag då det här för???

jag vet, det är ett annat sätt att hantera all ångest istället för att skära mig..... men.. någon gång får det vara nog.

 

har unnat mig en micropizza och lite nötter och choklad idag

är helt slut så nu ska jag lägga mig under bolltäcket en stund

har ont i kroppen av alla spänningar

funderar på att ta med mig tilda och gosa i sängen

närhet = tröst

Av Maria - 20 februari 2010 09:38

ska försöka våga mig ut idag trots att det är mitt på dagen och lördag

en sväng förbi stan och en bit längre

ska ta bussen för det är så kallt

kändes ok först på morgonen, men nu i och med bussen så kommer panikångesten

det kommer vara packat med folk

jag förstår att det bara blir värre ju längre jag väntar

ändå kan jag inte förmå mig till att gå innan stesoliden börjat verka


andas

bara andas

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards