~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 11 juni 2010

Av Maria - 11 juni 2010 23:56

varit ute och joggat och gått i en dryg timme............ har jätteont i mitt högra knä........ det orkar inte belastningen som det innebär att röra sig såhär mycket med min extra vikt...............

mailat ridterapeuten..... talat om att bussarna är åt helvete......... så... jag får antingen gå hem midsommarveckan........ eller vänta 1½ timme på en annan buss............... och.... eftersom det är så nära avresa..... så törs jag inte cykla eller gå så långt... inte när det är så långt hem i fall om att jag får skav............

har berättat... väldigt vagt... för ridterapeuten om att jag har problem....... men.. jag vet inte om jag var FÖR vag så att hon inte förstod........... men... det gör inget egentligen...... för det ändrar ju inte på något...........

i mailet jag skrev så gav jag förslag på lösningar på bussproblemet...... och berättade hur jag tänker om framtiden.............. skrev att vi kan ändra tid, men det blir ju svårt eftersom hon jobbar natt..... eller att jag kunde sysselsätta mig själv i 1½ timme i elevbaracken tills kl 10........... eller det jag helst skulle vilja.. att få mocka boxarna och göra sådana "små" saker - om hon känner att hon kan anförtro det åt mig...........

berättade att jag lever på hoppet att få hjälpa henne med sådana små saker när jag inte längre får gå i ridterapi.......... och... sedan lära mig rida i en av hennes små elevgrupper....... och man behöver ingen hästvana......... så.. då får jag öva mig på att vara bland andra människor........... normala människor.............


jag hatar den här årstiden......... visst, det är UNDERBART att rida ut i skogen och se grönskan, känna dofterna, höra fåglarna, solen som smeker huden...... MEN.... på nätterna så bryter jag ihop.......... visst, soljäveln syns inte bakom horisonten.......... men det är ju DAGSLJUS ute mitt i natten........ och då kan inte jag sova................. kommer jag någonsin att köpa ett hus med källare eller liknande.. så tänker jag ha mitt sovrum där........ så att det är MÖRKT på natten...........

Av Maria - 11 juni 2010 16:54

har haft en JÄTTEBRA dag i stallet! och så kommer jag hem och allt rasar.........

har kollat upp busstidtabellen...... och de drar in bussarna............ så jag kommer inte hem........ om jag inte går.................... eller väntar en timme...........

och så har vi kommit överens om att det ändra tiderna i höst.......... så att det blir kl 10-12.................. MEN...... nu ser jag att det inte går någon buss på förmiddagen........... så jag får antingen gå dit......... eller fara en timme tidigare.......... kl 8...................


ska man skjuta sig i skallen nu............. eller senare.............................

  

Av Maria - 11 juni 2010 11:34

ja.... så kom posten nu............ fick ett brev från X läns landsting............. och jag tänker...... att det här MÅSTE vara en kallelse till kvinnoliniken eller ett brev för kännedom om att de ska hålla det där "psyk-mötet"...........

men nej........... det är kallelsen till läkaren den 12 aug..................

IDAG går tiden ut för kvinnokliniken....... både deras remissgaranti och vårdgarantin................

så....... tack och hej leverpastej................   

Av Maria - 11 juni 2010 10:19
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards