~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 21 juni 2010

Av Maria - 21 juni 2010 22:11

FY FAN VAD JAG HATAR MIG SJÄLV!!!!!!!!!


  


JAG ÄR SÅ JÄVLA DUM I HUVET!!!! FUL!! ÄCKLIG!!!!!! FET!!!

Av Maria - 21 juni 2010 12:31

Var på väg till terapeuten. Kom cyklandes sakta på gång- och cykelvägen på höger sida (ja, vi har högertrafik i Sverige och livet vore lättare för alla om cyklisterna höll sig till den trafikregeln även på gång- och cykelvägar om inget annat anges...). Så ser jag hur en äldre dam kliver rakt ut på gång- och cykelvägen från ett buskage och mot parkeringen, och hon ser sig inte alls för. Samtidigt får jag möte med en cyklist som kör som en idiot och på fel sida. Av erfarenhet vet jag att många av de som inte cyklar på "rätt" sida av vägen är "dessa jävla cyklister".

I alla fall.... jag blir orolig för att han ska krocka med mig eller köra på den äldre damen. Så jag väjer åt vänster och stannar till framför damen och ser så att cyklisten passerar utan att köra på någon av oss. Så låter jag damen gå och börjar cykla igen. Och vad händer??? Jo, hon vänder sig om och skriker efter mig "Dessa jävla cyklister!" och hytter med näven. Ja, hon skäller på MIG! Jag inser att hon inte ens SÅG den unge mannen som hade kunnat köra över henne. Och så tar ridterapi-Maria över....   så hon/jag stannar till med min cykel igen, och vänder mig om och förklarar att jag fick möte och var tvungen att väja och att jag ju stannade för hennes skull (ja, JAG gjorde det). "Jahahaaa..." säger hon och viftar bort det med handen OCH BARA GÅR.

JÄVLAR vad ledsen och förbannad jag blir! Jag är INTE en av "de där cyklisterna"! Hon KÄNNER inte mig! Hon vet INGENTING om mig! Och fattar varken att hon måste se sig för när hon korsar en gång- och cykelväg, eller att jag ev räddat henne från att bli påkörd!

Kom till terapeuten och jag grät redan innan jag kom dit. Höll ihop tills hissdörrarna hade stängts och sedan rann tårarna som ett vattenfall. JÄVLA KÄRRINGJÄVEL! Hon kommer säkert berätta för släkt, vänner och grannar om den "jävla cyklisten" som hon mötte. Så SATANS ELAKT hon betedde sig!!!


Men jag har bestämt mig för att strunta i vad kärringen sa och hur hon agerade. Nästa gång har hon inte turen att möta MIG som försöker SKYDDA henne från att bli påkörd när hon bara kliver rakt ut i vägen utan att se sig för. Utan då smäller det och då är det hennes fel. Och jag vete fan om jag ska vara såhär snäll mot alla i allmänhet egentligen, för det ändå ingen som uppskattar det. "Sköt dig själv och skit i andra" är väl nutidens valspråk... och det kanske är dags för mig att anamma lite av det. Men det är svårt, för jag är nog en ganska omhändertagande person...........
 
Egentligen är det komiskt - eller i alla fall tragikomiskt. Jag cyklar på höger sida och sakta, eftersom jag vet hur folk cyklar just där och hur en del bara springer rakt över gång- och cykelvägen utan att se sig för. Jag ser en fartdåre komma på fel sida av vägen och väjer då över till vänster sida. Kärringen STANNAR då och glor på mig mitt på vägen, och jag cyklar fram till henne och stannar - för att varken jag ELLER HON ska bli påkörda - så skäller hon ut MIG!
Nej, nästa gång kan hon gott få några blåmärken av en fartdåre för att hon inte ser sig för och är så otrevlig och egocentrerad. Vet att det låter hårt, men en del förstår uppenbarligen inte bättre och kan inte lära sig förrän olyckan varit framme.
 
Hade det här hänt innan jag började i ridterapi så kan jag LOVA att jag aldrig hade stannat, försökt förklara, och stått upp för mig själv. Så även om jag fick en oförtjänt utskällning och mår SKITDÅLIGT av det, så kan jag ju se framstegen jag gjort med mig själv. Jag är mig själv mer och säger ifrån mer när något blir fel.

Tänk om jag inte hade slutat skära mig.............. då hade jag ägnat dagen åt att skära och gråta och hata mig själv ännu mer. Pga en elak och egocentrerad gammal kärring.


Önskar att jag hade hoppat av cykeln och gått efter henne och sagt några väl valda ord! Men jag blev för chockad...... herregud, människan SÅG inte ens killen som körde så fort och vårdslöst att han hade MANGLAT NER HENNE om han kört på henne!

Av Maria - 21 juni 2010 12:21

Jag är ingen "dude" och det här är MIN blogg. Gillar du inte hur jag skriver så skit i att läsa då. Uppenbarligen förstår du inte vad som går att läsa mellan raderna med hjälp av mina punkter.

Du måste verkligen vilja sänka mig, eftersom du påskiner att du läst min blogg och borde veta hur jag mår och hur skör jag är. Ändå måste du gnälla och klaga på hur jag skriver. Och så törs du inte ens tala om vem du är. Ha ett bra liv - utan punkter. Blockar din ip-adress. Bye "dude".


  

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards