~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 26 september 2011

Underbart...

Av Maria - 26 september 2011 23:40

Kommer till min t och sitter där och väntar. Hon är sen - som vanligt. Jag funderar på att gå därifrån, men hon kommer till slut. Säger ingenting. Hon babblar på om något ytligt och jag har det leende ansiktet på. Magen är helt ut och in efter alla laxertabletter och jag gör mitt bästa för att inte "läcka" på hennes fåtölj. Ja, så "fint och glamoröst" är det att vara bulimiker... Hon frågar så småningom vad mina tankar är upptagna av och jag svarar "mat". Hon nickar och frågar hur det går med matstrukturen nu när ÄS-programmet är slut. Jag svarar ärligt att det är helt åt helvete. Då säger människan att jag bara pratar om maten och att hon undrar vad jag ska ha henne till..... Jag ville bara skrika rakt ut och be henne dra åt helvete - men det gjorde jag såklart inte. Efter mycket om och men fick jag trevande fram att det ju faktiskt är HON som tar upp det hela tiden - inte jag. Hon sitter och kör sin vanliga monolog och säger - precis som vanligt - att jag "ser nöjd ut". Hade så jävla god lust att svara henne med att "nej, det är bara skiten som håller på att rinna ut ur röven på mig för att jag överdoserat laxertabletter".......

Ja, inte vet jag. Det tar bara död på mig med hennes nostalgi och tjat om avslut. "Kan jag verkligen hjälpa dig med något". Vad fan tror hon att jag gör där???

Sprang till toaletten innan jag rusade till bussen när tiden var ute. Hon vet att jag har en buss att passa efter vår tid, men DÅ vill hon dra över - istället för att dyka upp i tid.

For hem i alla fall. Åt lite. Tog bussen till ÄS för att träffa min kp. Höll på att dö när jag kom innanför dörren, för väntrummet var fullt. Samtalet blev en smärre katastrof; jag kunde inte släppa masken, bara satt där och log. En helomvändning från i fredags. Jag skämdes så in i helvete. Men jag vet ju inte vad jag ska göra åt det. Har fått läxa... att fylla i ett papper om värderiktning. Känns övermäktigt. Imorgon drar den andra av grupperna igång som jag ska vara med i. Min kp är en av de som har hand om den, så det känns i alla fall lite bättre.

Skulle ha farit och handlat på em, men magen är fortfarande åt helvete så jag struntade i det. Ska se om jag vaknar tidigt imorgon och om jag kan fara då. Eller om jag måste ta det efter gruppsamtalet.

Har hetsätit ikväll också. Bl.a fetaost. Fråga mig inte hur, för det vet jag inte själv. Och så fil och flingor såklart.


Har för övrigt kluddat på i ett gratisprogram på laptopen - med pekplattan. Ser ut som ett lekisbarn har ritat, men jag bjuder på det!


 


Nattinatti...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards