~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 27 februari 2010

jobbig natt

Av Maria - 27 februari 2010 09:52

somnade utan stilnoct igår

såg på film Nim's Island

stängde av före midnatt för jag var så trött

då hade jag redan somnat och vaknade bara och skulle stänga av datorn

sen kunde jag inte somna om

har bara slumrat

tänte ta stilnoct vid kl 2, men jag hade tänkt att gå till maxi och köpa fiskmat innan de andra affärerna öppnade

så jag tog ingen

resultatet blev att jag knappt har sovit en blund

vilket gör att jag inte tar mig ut alls idag

om det inte blir ikväll när mörkret fallit och de flesta affärer har stängt


kan inte påstå att jag har någon riktig träningsvärk sedan igår

känns lite i låren, men det är allt

kanske har alla milen på motionscykeln faktiskt gjort någon nytta

eller så kommer det väl senare

igår hade jag visserligen värk i nacke och axlar, men det brukar jag få när jag varit avslappnad

jag går ju och bär axlarna vid öronen hela veckorna, och nu plötsligt på fredagarna så släpper jag bara allt

bara slappnar av och är mig själv

då behöver jag inte vara den skygga lilla tjejen som går så ihopsjunken som möjligt för att inte synas

jag vet inte, men på något sätt så är det som att hela min hållning ändras - utan att jag tänker på det

och igår på hästryggen så satt jag bara där och njöt

det är svårt att tro på vad ridterapeuten säger då

att jag sitter som man ska och att man inte kan ana att jag aldrig ridit någonsin förut

hur kan det vara möjligt när jag inte ens TÄNKER

och så har jag så svårt att ta komplimanger och positiva uppmaningar


känns som att gårdagen är helt overklig

kan verkligen inte fatta att JAG red!

jag känner mig så lugn när jag är med en häst

och så vet jag att trots att jag inte har något "hästvett", så har ridterapeuten det

och hon har något alldelles särskilt som gör det så lätt att lita på henne

så jag bara slappnar av

ett underbart snällt djur och en ängel på jorden

vad mer kan man begära...??


bara gråter när jag tänker på det

blir så varm i hjärtat att det värker




........ska ta en av vantarna jag brukar ha i stallet  och ligga och lukta på under bolltäcket idag...............    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards