~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 25 juni 2010

hatar midsommar

Av Maria - 25 juni 2010 22:01

midsommar - högtid - fest - socialt umgänge - familj, släkt, vänner...........


vad har jag gjort idag?

jag har sytt ett överdrag till kaninernas transportburar på en babianrövs-symaskin, gjort sommarrent i akvariet, tvättat alla mattor som går att tvätta (ja, så patetisk är jag - tvättar när det är högsommar ute och så midsommarafton).....


just nu känns det som att jag kommer spy....... äter och äter.............. istället för att ta stesolid...........




jag vill dö

orkar inte börja om på ruta ett hela jävla tiden

vill vara i fjällen hela sommaren

strunta i att gå upp ur sängen när det regnar på morgonen...... bara ligga och lyssna på dropparna som slår mot hustaket....... kura ihop sig under täcket....... ut och gå.... i skogen..... ner till byn.... upp och se fjälltopparna......... var som helst............. sitta på trappen och se molnen skynda förbi... le mot det så välkända fenomenet i fjällen att vädret kan slå om hur fort som helst............. solen som gnistrar som ädlaste silver i solens strålar.............. gå till älven och sitta på en sten ute i forsen i det iskalla vattnet och höra hur alla ljud drunknar i fallens dånande............ ...bara kunna andas....... vara............. precis som i stallet.............. hörde en bit ur en film förut... där hästar gick på asfalt eller liknande........ jag bara blundade och kände doften.. värmen.... rytmen..... hörde precis vilka hovar som tillhörde vilken häst... och hur fort de rörde sig...... kunde känna känslan av att rida i hela kroppen..........


jag gråter inte längre....... det finns inga tårar kvar......... ingen ork.........

jag lever i ett vacuum............ finns inte plats för något annat än överlevnad.... det enda som finns är det som jag ser mitt framför näsan............. jag reser om drygt 2 dygn... men jag klarar inte att ta in det........ så för mig är det här en ensam hopplös kväll som alla andra............

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards