~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2011

Dagen försvann!

Av Maria - 11 augusti 2011 20:25

For från min t och till maxi för att handla. Kom inte hem förrän straxt före kl 19. Ätit - för mycket. Och nu har jag världens j*vla ångest.

Grät hos min t. Innan det blev prat om gamla tider. Tror att hon tycker att det är så skönt att hon får avlastning. Imorgon är hon ju ledig igen. Fredag. Jippi... Ska förbi ÄS en sväng och skriva på behandlingskontraktet.


Ligger här och är sååå djävulskt trött... men i alla fall - här kommer utlovad bild på Astrid! Och så kastar jag in en bild på Tilda som VERKLIGEN har tagit semester!


Astrid på rygg i mattes knä - tänk så gosigt och mysigt man kan ha det!

 


Tilda som är less på resandet genom hela Sverige - det enda som saknas är en DND-skylt på svansstumpen...

 

 
 
Ingen bild

m

11 augusti 2011 23:45

Hur gammal är du?
Har du fått någon ätstörningsdiagnos, i så fall vilken?
(är ny läsare)

Maria

12 augusti 2011 09:03

Hej!
Vill inte tala om hur gammal jag är, eftersom jag vill vara helt anonym. Men man kan väl säga att jag är på väg mot medelåldern ;)
Jag har fått diagnoserna bulimi och ätstörning UNS.
Kul att du hittade hit!

 
Trolltyg

Trolltyg

12 augusti 2011 00:35

Men guuuud vilka små raringar =))) Riktiga pälsbollar...

Min dag försvann också, är rätt nyvaken(?) nu... Så nu hade jag tänkt gå och sova, på riktigt ;)

Kramizzz <3

http://trolltygensgalenskap.bloggplatsen.se

Maria

12 augusti 2011 09:06

Mmm.. mattes små pyren..! Astrid som blåst upp hela sin nack-kudde och ligger där som en fet padda :P Och Tildas vanliga reaktion "in public" - annars, när ingen ser, så är det full speed! ;)

Nyvaken och gå och sova... det låter som jag..!!

Stor kram!

 
Isa

Isa

13 augusti 2011 19:52

he he he... Ser ut som att dina ninisar inte vet om att det nyligen stiftats en lag som förbjuder kaniner att gulla sig. Dryga dagsböter blir det...

A ser ju ut som en nallekanin! Å den andra lilla ändalykten... kanske insåg hon själv att hon behöver få smäll? ;) Hahahaha

http://isanj.bloggplatsen.se

Maria

13 augusti 2011 22:49

Oj, den lagen har jag också missat! Måste genast informera ninisarna!!! ;) Har just jagat runt Astrid i mitt sovrum, det är enda stället där hon INTE får vara - och det är självklart det allra bästa och roligaste stället att vara... Hon gör så av en enda anledning; att få mattes uppmärksamhet. "Du kan inte ta mig! Du kan inte ta mig!" och så står en klumpeduns och surar och pekar att hon ska UT. Så sitter hon och väntar på att jag ska gå runt sängen, och då skuttar hon till andra sidan - osv. Grannen måste ha ganska kul åt en halvnaken (håll på att klä om och borsta tänderna) grobian som springer runt i sovrummet och viftar med händerna... ;)

Tildan hon fick nog sitt efter att vi kommit hem.. Hon hade fick en hel månads ledighet från grundlig pälsvård, vilket resulterade i en gigantisk "kaka" på sin eminenta bakdel... Matte tog fram saxen men Tildas puls var allt annat än låg i alla fall..! ;)

 
Isa

Isa

16 augusti 2011 18:46

Ha ha,Kan se det framför mig...

Såg att min lille Pontus oxå har en pälskaka i baken, obligatoriskt efter sommarlovet!

Bamse å dunderkramar på dig! Kommer nog att vila från bloggandet ett tag men jag ska titta till dig då och då, och så kan vi ju alltid höras på f.b :)

http://isanj.bloggplatsen.se

Maria

17 augusti 2011 23:43

Gulliga du! Skönt att utbyta erfarenheter med en annan som har pälssommarlovskaka!! ;)

Skickar en massa kramar tillbaka - några att ha nu och några att spara i fickan till valfritt tillfälle!
Ta det lugnt du, livet kretsar ju inte kring bloggandet!

KRAMKRAMKRAMKRAMKRAM!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards