~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av Maria - 2 oktober 2009 21:20

Varit hos terpeuten idag också. Hur hon än lirkade så lyckades jag omedvetet styra bort samtalet från det som är så jobbigt och känsligt. Till slut satt vi och pratade om skillnaden mellan nollning och inspark. Jag är bara så äcklig och allt är så påtagligt och blir så stort när jag inte har medicinen som stöd. Hon tog upp tråden om hur kroppen kan reagera rent "biologiskt" under ett övergrepp och jag satt i forsterställning i fåtöljen och kved att det är det mest äckliga, fruktansvärda och ogripbara. Hon förstod. Jag hade kunnat kräkas för jag skämdes så och fick flashbacks. Men hon stannar hos mig. Hon STANNAR. Jag förstår det inte. Alla andra har lämnat mig eller våldfört sig på mitt psyke. Jag förstår det inte, men jag vet att en dag kommer hon också att lämna mig. Antingen tar verksamhetschefen henne ifrån mig, eller någon annan, eller så lämnar hon mig som min läkare gjorde. Och händer inget av det så kommer hon att bli skadad eller dö. För jag får inte behålla något.

Vi pratade också om hur jag reagerat på mamma och hennes tjat. Jag håller med terapeuten om att min problematik ställer till det i en del banala situationer; när jag för en gångs skull sätter en gräns eller säger nej och det inte accepteras - då faller jag. Det är bara så. Och att min mamma inte lyssnar på mig gör att jag spinner vidare. Först till kvinnokliniken där jag utsattes för ytterligare ett övergrepp, och sedan vidare till hela repertoaren av alla års övergrepp. Efter det kommer paniken över nuet och framtiden. Jag inser att tiden rinner ifrån mig och jag kommer aldrig att bli "normal". Så den drömmen måste jag släppa. Men då måste jag få någon av mina andra drömmar uppfyllda. Glömde tala om för terapeuten att mamma berättat att de sökt hjälp åt mig två gånger när jag var runt 2 år. Men det hela är så sjukt att jag inte vill prata om det. Fattar de inte att det fanns en ANLEDNING till att jag var helt förstörd hemma och skötte mig i skolan. Blir så jävla ledsen.

Har rensat avloppet i tvättstället. Vet inte om jag gjort det sedan jag flyttade in, men det var inte särskilt smutsigt konstigt nog.

Vet inte hur jag ska ta mig igenom den här helgen. Vill bara skära mig och stoppa in rakblad. Gjorde jag det så skulle det i alla fall skynda på saker och ting, och jag skulle för en enda gångs skull få hjälp innan det är för sent.

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards