~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 23 oktober 2009

Av Maria - 23 oktober 2009 19:29

är mer och mer övertygad om att J ljuger - om allt

och jag orkar inte ta det

hon måste vara förståndshandikappad på något sätt

vet ju redan att hon har psykiskt funktionshinder, men visste inte att det var såhär illa

hon säger inte ens hej när hon loggar in på msn, eller hejdå när hon loggar ut

och så blir hon sur när jag inte svarar direkt och loggar ut


har pratat med terapeuten om det här och hon tycker att jag ska avskärma mig, försöka stänga av

för annars är jag där igen och ska rädda hela världen

satt och grät och sa idag att tänk om det föds ett barn till som får lida

tänk om ingen gör något åt det

men terapeuten menade att det ansvaret vilar inte på mina axlar

jag vet det, men tänk om alla tänkte så - då skulle ingen få någon hjälp

men en klen tröst är att hon varit inlagd med LPT i åratal, så kommer det här fram till hennes kontakt/kontakter i öppenvården så lär det inte dröja innan hon blir inlagd igen

hon beter sig inte på ett normalt sätt och verkar verkligen sakna kontakt med verkligheten


såhär har det sett ut ikväll:

j säger:

jag e trött som vanligt numera orkar inget vill bara sova dygnet runt

~ Maria ~ säger:

hejhej

men har inte du lärarledd undervisning, eller läser du in matten själv?

hur går det med vardagssysslorna - laga mat, städa osv?

sover du på nätterna, eller är det därför du är trött?

j säger:

det kan ha med graviditeten att göra att jag e så trött.sover fast e trött ändå.läser matte på distans men har lektion en gång i veckan och har oftast prov då.det funkar bra med alla syslor annars

~ Maria ~ säger:

låter ändå konstigt att vara så trött pga att man ev är gravid.... du kanske håller på att bli förkyld eller så, eller så är du inte van vid tempot att läsa.. sådant tappar man snabbt

skönt att resten går bra i alla fall

j säger:

du ska se min mage.mamma såg den idag och stod bara och glodde på den.men sa inget men tror hon misstänker nått

~ Maria ~ säger:

måste säga att jag är ytterst tveksam till att det syns så mycket redan innan det går att utföra ett test.... har läst på en hel del nu

j säger:

ja men det kan göra det.desutom e jag inte 100 på hur långt det har gått.magen kan svullna innan livmodern har vuxit.dessutom har den förändrats om man tittar på den så ser den gravid ut

~ Maria ~ säger:

inte enligt den ssk-kurslitteratur jag har, och inte enligt 2st ssk jag frågat.... utan i så fall beror det på annat

men strunt samma, det är ingen idé att rada upp fakta, det hjälper ju ingen

j säger:

nä.jag har kanske nått annat i magen som växer och gör magen hård

~ Maria ~ säger:

ja, det vet jag att många har besvär med så det är ett vanligt problem och kan vara allt möjligt

j säger:

men då brukar magen inte se ut som min.hård och står rakt ut

~ Maria ~ säger:

det har jag sett och varit med om många ggr

frågar du någon inom vården eller ringer sjukvårdsupplysningen så kommer de tala för dig att det beror på något annat

strunt samma, som sagt

jag håller på att maila VC och talar om att jag inte ska vaccinera mig mot H1N1

antar att du ska vaccinera dig nästa vecka eftersom du tillhör riskgrupperna om du är gravid

j säger:

om man e man gravid kan man inte ta den de 3 första månaderna sa läkarn på vc

~ Maria ~ säger:

då visste nog inte läkaren vad han eller hon pratade om....

läkemedelsverket och krisinformation:

"Kan gravida vaccineras med Pandemrix mot influensan?

Ja, samtliga gravida rekommenderas vaccination och vaccination kan ske under hela graviditeten. Influensa innebär en viss ökad risk för komplikationer hos gravida, framförallt lunginflammation under sen graviditet. "

~ Maria ~ säger:

ser på tv, därför svarar jag inte så fort


sen bara *poff* så loggar hon ut

det överensstämmer med hennes vanliga beteende

får hon inte medhåll och/eller blir dränkt i sympati och empati så är man bara skit värd


jag VILL tro gott om människor!!

jag vill inte ens tänka tanken att någon ljuger mig rakt upp i ansiktet

men HON gör det

och det gör mig förbannad

och det uppstår problem när jag mår såhär dåligt själv och dessutom börjat jobba med min självbild och självkänsla

då vill jag slakta henne verbalt och få henne att försäga sig

och jag skulle vilja vråla och skälla ut henne för att hon ljuger om något så fruktansvärt som sexuella övergrepp

hon förringar MIN bakgrund

hon nervärderar och häcklar MITT lidande - OCH andra som också varit utsatta på riktigt


nu loggade hon ut igen

jävla omogna sympatisugande idiot

jag blev varnad, gång på gång, av flera ur personalen på avd jag var inlagd på

"hon har en förmåga att suga ut all ork ur alla som kommer i hennes väg, så var försiktig med hur nära du kommer henne"

"jag förstår att du verkligen behöver en vän för att du är så ensam, men hon är ingen bra vän för dig"

"ta hand om dig själv, du är här för din skull och hon har personal som tar hand om henne"

...and the list goes on, and on, and on.........


ja, jag hoppas att det här ska få henne att hålla käft om sin påhittade övergreppsbakgrund och fejkade graviditet

killen hon skriver om kanske inte ens existerar!!

jag måste försöka koncentrera mig på mig själv om jag ska ha EN CHANS att bli frisk

jag har inget emot henne, men hennes sjukdom blir extremt jävla jobbig för mig att hantera

får en massa flashbacks och dissocierar när hon drar igång med sina lögner och påhitt

måste jag knuffa henne bort från mig för att överleva så måste jag göra det

och kommer hon med sina vaniga hotelser om att ta livet av sig om jag inte gör eller säger än det ena eller det andra så måste jag försöka SKITA I DET

hon ÄR vuxen och någon läkare HAR skrivit ut henne, och det varken mitt fel eller mitt ansvar


har tagit en stesolid till

nu är det idol

HEJA TOVE!!!!!!

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards