~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 27 februari 2010

kvällsreflektioner

Av Maria - 27 februari 2010 23:00

har varit och köpt fiskmat och en massa godis

var inte så jättemycket folk där

sen har jag kardat, kammat, klippt och klippt klorna på tilda

och astid blev avundsjuk på all uppmärksamhet, så då gjorde jag en rolig sak

lyfte upp henne och drog kardan och kammen på henne också, och hon sträckte på sig och var så mallig

fick till och med klippa klorna på henne medan hon låg på rygg i mitt knä

nu springer hon som en idiot här i lägenheten och lägger sig för att pusta ut lite under köksbordet då och då

hon är SÅ UNDERBAR

hade jag inte henne så hade jag inte levt idag

hon fyller snart 4 år

vill inte att hon ska bli äldre, för närmar sig dagen när hon inte finns längre

sista kaninen jag hade dog när jag var på semester med familjen

efter det lovade jag mig själv att aldrig mer köpa någon kanin, för jag dör när de dör

men så hittade jag astrid

världens sötaste viltgula dvärgvädur med fin stamtavla

hon är mer som en hund än en typisk kanin

hon behandlade mig som en själsfrände innan jag köpte tilda

på det sättet ångrar jag att jag köpte en kanin till

men hon var ett "räddningsobjekt" och dessutom ville jag att astrid inte skulle behöva vara ensam så mycket när jag var på universitetet hela dagarna

tänk, på kvällarna sa jag till henne att vi skulle "titta tv:n", och då hoppade hon upp och lade sig på ryggstödet på soffan och bakbenen hängde ner

sen lade jag mig på soffan och så låg vi bara där

då och då klappade jag på henne, och då och då putsade hon mig i hårbotten som om jag vore en kanin

hon väckte mig varje dag runt kl 5:30, för då skulle hon gå och kissa på lådan

första gången jag reste med henne så var jag rädd att hon skulle dö, för hon vägrade kissa i transportburen trots 15 timmars resa


min älskade ninis

jag skulle dö för henne



det är fest här i huset

det spelar så det dånar

håller på att bli galen

tror det är lägenheten snett ovanför min


kommer sova med stallvanten på kudden inatt

behöver få lugn och känna något bra

eller också kan jag alltid skära ihjäl mig............................

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards