~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 6 oktober 2010

Av Maria - 6 oktober 2010 18:23

min t har skrivit några rader, det är allt

att hon har ont om tid och undrar vad jag gör och hur jag mår

men jag vet att det inte är sant - alltså att hon undrar

det är bara skrivet för att stilla sitt dåliga samvete


när jag stod och väntade på bussen så träffade jag arbetsterapeuten som jag tycker om så mycket

hon tyckte att jag såg ut att må mycket bättre

sa att på sätt och vis gör jag det, men att det förstörs i början av nästa år

när jag blir av med ridterapin, inte har någon läkare osv

hon förstod

sa att min t måste kunna dra i några trådar så att jag får fortsätta

hon menade på att när till och med hon ser skillnad så är det ju bevis för att det hjälper

men jag sa att det tyvärr inte fungerar så

satt och pratade på bussen, det gjorde resan lättare

hon är fin, men de har inte lärt sig något av misstagen i våras

även om hon påstod det.........

social fobi-gruppen är lika stor den här gången, så jag ser inget som är annorlunda

vad de pratar om spelar mindre roll, för det är antalet människor och alla ögon och öron som riktas mot en som en sann social fobiker är orolig och livrädd för


ska maila min t och lämna återbud imorgon om jag inte kan sova inatt heller

bättre att satsa på ridterapin

varför gå till min t när hon inte gör något för att ens visa att hon står på min sida ang lagbrott

känner mig förrådd

jag vill inte önska eller tycka att hon borde göra mer - eller att min läkare borde göra mer

men jag gör det och jag har ingen rätt till det

så jag skulle bara göra skada om jag träffade henne


jag står inte ut längre

jag orkar inte mer

men ingen bryr sig

så varför ska jag göra det

jag kan inte leva för andra för evigt

det går bara inte

det tar slut här

poff

borta

nada

död

Av Maria - 6 oktober 2010 09:50

min t har inte hört av sig fortfarande............... kan man bli mer ensam än såhär..................

varför ska jag gå dit imorgon......... varför.....

det ska bli spöregn och jag ligger hellre kvar i sängen.........

vi "sitter fast"...... och ingen jävel gör något åt det......... så vad fan hjälper det att prata om det................ det gör ju ingen skillnad!!!


jag vill bara flytta....... dra härifrån........... till ett ställe där man blir bemött som människa...... och därför får sina lagliga rättigheter.............


jag är döende........ och vårdens svar på det är att "det är tråkigt"................

det är TRÅKIGT om man missar ett avsnitt av Grey's anatomy...... eller om det är slut på yoghurtsmaken man gillar bäst.......

det borde inte vara "tråkigt" när är en människa är döende.....

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards