~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 16 oktober 2010

Av Maria - 16 oktober 2010 23:16

"Bulimi" - fullständig benämning är Bulimia nervosa. En allvarlig form av ätstörning där personen hestäter och sedan kompenserar genom att kräkas, ta bantningspreparat, använda laxermedel, eller utöva överdriven motion/träning. En bulimiker kan se helt normal ut och är därför svårare att upptäcka än anorexi.

 

 

 

 

Jag har ätit 2½ hembakt pizza och massa godis. Varvat med en hel förpackning laxertabletter. Och så har jag kört 4 träningspass på raken. Det tog 2 timmar och 10 min. Svimmade nästan när jag höll på med det sista.


Tur att jag inte har någon ätstörning.

Av Maria - 16 oktober 2010 19:35

råkade zappa på tv:n och kände igen en av deltagarna som tävlar om att sitta i heta stolen................... han är en riktig jävla gris.................... träffade honom som barn................ han är så jävla högfärdig................ äcklig............... alla i klassen skulle sitta och "modella" en och en för honom..... han tecknade av oss alla.............. mig sist..... för jag att jag inte ville....................

han är helt jävla körd............... hoppas att han kommer till heta stolen och svarar fel på första frågan............ det skulle innebära lite återupprättelse..............

Av Maria - 16 oktober 2010 19:00

har spenderat hela eftermiddagen ända fram tills nu för att försöka hitta alla 2:or i det område jag helst vill flytta till......... det är ett jävla letande och knäckande av system innan man hittar skiten........ men nu har jag i alla fall hittat alla utom 4st.........

frågan är ju om det inte är bättre att betala runt 5000kr per mån och få värmen inkluderad............. de andra lägenheterna har ju egen ingång och är som små hus... och det är ju jättemysigt...... men samtidigt är det ju en nackdel att inte kunna öppna fönster på sommaren så som jag kan göra nu när jag far och handlar en snabbis............

och att dela trapphus med EN granne är ju inga problem........... det jävliga är att det inte finns hiss......... visst, det är bara en trappa....... men tänk alla möbler..... och hur min mamma skulle kunna ta sig upp......... annars skulle det passa mig perfekt.......... inte långt från postombud eller stadsbuss heller.............

jag står som nr 2 i kö på en sådan lägenhet.... NU......................... men eftersom min läkare inte har klarat av att få iväg läkarutlåtandet så kan jag inte bara chansa och flytta............ så tack för det vården......... verkligen tack..............


tänk vad mysigt att komma bort från centrala stan............. ridterapeuten har berättat och visat ett gammalt hus i krokarna där stallet ligger.... men tydligen är det inte beboeligt längre............. och jag känner att... det gör inget........... bara jag kommer bort från stan så är jag nöjd.................

nackdelen är att det inte går några stadsbussar dit....... men om KK skulle hjälpa mig så finns det ju chans att jag kan cykla........... men... jag vet redan att de skiter i mig........... så det är inget att satsa på...........


jag tycker verkligen om min lägenhet........ färgerna i rummen...... ekparketten i vardagsrummet...... fräscht kök..... och lagom stort badrum........... har stooora fönster i vardagsrummet...... och alla fönster i söderläge........ så det är verkligen ljust och fint............. men parkeringen utanför.................... alla träd och buskar som har tagits bort.......... och ska tas bort................. fy fan.............

enda nackdelen är att det onekligen är smidigt att bo bara ett par stenkast från där 90% av alla bussar far förbi............ men ändå...... då kanske det blir något av mina jävla resor... istället för att bara fara på en "ångestresa"..................

då kommer jag också bo ganska nära flera stall............ så kanske kan jag hitta någon som vill ha mig och behöver lite hjälp............

menmen.......... det är ju bara drömmar......... som går åt helvete......... som alltid............ FK har ju inte ens fått in något läkarutlåtande.... trots att tiden för uppskov har gått ut...................

Av Maria - 16 oktober 2010 12:57

jag hatar helger......... det är då man ska umgås, njuta och ha det så jävla trevligt.............. men det är bara skit........... för hela landet stannar upp..........

har i alla fall sovit inatt............ det var skönt.........


funderar på om jag ska ta mig till biblioteket på stan.......... har lagt in ljudboken nu.............. samtidigt känner jag att jag inte har någon lust................ eller ork..............

men jag måste göra något..........

stesolid och så ut.................


.........fy faaan..... men vad gör man....................


  

Av Maria - 16 oktober 2010 00:40

känns som att jag bara väntar på att vakna upp ur den här mardrömmen........ men... mardrömmen är mitt liv........... jag lever i helvetet..........

får ofta frågan om hur jag orkar.......... hur jag står ut............ och jag brukar svara att.. det här är det enda jag känner till........... visst är det mig övermäktigt... men.. jag bara trampar på.............. jag är van att "gå barfota på glas"...........


trots att lille A's prognos är väldigt mörk..... så känner jag mig lugnare inombords.......... tänk att det kan göra så stor skillnad att få information.........

tyckte ändå att jag var ganska duktig som klarade av att vänta nästan hela 24 timmar med att höra av mig och fråga hur det är med honom.................. i alla fall efter det som jag var med om............


nu ska jag lyssna på ljudbok...... har äntligen kommit till cd 2................ men den är så jävla dålig........................

tagit dubbel dos insomningstab........... jag vet, jag borde inte göra det... utan då är det bättre att ta mer sömntab........... eftersom det är proppisar......... men jag skiter ärligt talat i det................ jag dör inte av det eller tar någon skada........ jag behöver sova,,,,, och om jag bara somnar så kommer jag att sova..... det är jag ganska säker på.............

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards