~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 3 november 2009

Av Maria - 3 november 2009 21:45

Träffade terapeuten när hon skulle gå hem och fick medicin av henne. Hon sa återigen att hon ska göra sitt bästa imorgon när hon ska på möte med verksamhetschefen och min PAL. Det tvivlar jag inte på. Men jag VET att det kommer gå åt helvete ändå. Jag är bara ett personnummer som uppvisar symtom som går att tolka hur som helst beroende på hur man själv VILL att det ska vara - för dem är jag ingen människa. Och min kära läkare ser bara fel och brister på mig i allt jag gör och säger. Och så säger de andra behandlarna att jag ska försöka att inte se mina begränsningar, utan försöka fokusera på möjligheterna. Står tom i min journal att jag "bygger lätt hinder". Ja, det är väl klart som fan att man gör det när ens läkare och ledningen behandlar en som stans största psykfall!


Såg ett litet platy-yngel till idag. Måste vara "nyfödd". Den kan knappt simma och kan inte röra stjärtfenan. För säkerhets skull satte jag i yngelakvariet och gjorde rent pumpen samtidigt. Och nu får jag inte igång helvetet! har lirkat och pillat, men inte fan går den igång för det. Förut har den stannat pga att "vattenavkännaren" inte fungerat - den har en grej som gör att den inte fungerar om den inte är under vatten, så att motorn inte ska brinna - men det är inte felet den här gången. Vill bara slänga ut hela skiten. Jag vill inte ha något akvarium just nu. Dessutom verkar den där jävla korallplatyn föröka sig som guppy.

Ska inte köpa några fler fiskar nu, för det går inte att ha fler pga platsbrist. Förr eller senare kommer väl "pensionärs-platyn" dö av ålder som de andra tre gjort. Tyckte tidigare idag att Göran verkar lite risig. Den sista av de gamla honorna är fet som om hon bar på massa yngel. Måste vara från henne som nya ynglet kommit. Frågan är om hon har fler eller om hon är fet...


...och nu har jag suttit och pillat på pumpen utan att egentligen göra någonting - och nu fungerar skiten igen! Och när den började fungera så såg jag att syrepumpen med stenen slutat fungera. Vad faaan här det här?!!


Jag orkar inte med det här. Mår så jävla dåligt.

Ska allt vara slut imorgon. Allt jag kämpat och slagits för.

Tårarna bara rinner. Tänk om mig terapeut kommer lämna mig.

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards