~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 12 november 2009

Av Maria - 12 november 2009 21:40

Mamma ringde. Pratade med henne alldeles för länge. Sedan läste jag 5:e delen i DN's artikelserie. Det hon skriver är precis det jag påpekat inom psykvården. Det gör så ont att veta att fler än jag är drabbade, och att se på kommentarerna till artikeln att ännu fler är drabbade. Samtidigt känns det skönt att inte vara ensam, och det gör saker och ting ännu värre - hur kan man finna tröst i att MÄNGDER av folk är drabbade. Sjukt.


Tagit en Stesolid. Färgat håret. Vet inte om jag skrivit det någonstans här, men jag är ganska ljusblond och vi har inte så många färger att mellan... Köpte något "tonings-shampoo", har ingen aning om hur det kommer bli. Men jag bryr mig inte direkt heller. Jag hade 2 färger att välja på; mellanblond och mörkblond. Jag köpte båda, men har färgat det mellanblont. Blir det inte bra så gör jag helt enkelt om det och tar den mörkblonda. Annars skiter jag i "rekommendationerna" och tonar det brunt.


Träffade terapeuten på fm. Pratade mycket om läkare och psykiatri - igen. Jag glömde helt bort att jag hade ett papper från kommunen med förslag på stödinsatser. Är ingen idé att jag fattar ett beslut själv, för jag är bara rädd och säger nej till allt. Men jag vet inte om det här teamet är rätt för mig; jag behöver inte hjälp med hushållssysslor utan den sociala biten. De har hand om sådant också, men jag har ju mitt PO till "sociala aktiviteter" också och än så länge har vi inte gjort så mycket...


Stesoliden börjar verka. Kan andas längre ner i lungorna nu.


I helgen ska jag försöka pyssla med julkortet som jag ska ge till avd som räddat mitt liv flera gånger. Tänkte gå dit första advent och lämna det utanför dörren tillsammans med lite lussekatter och pepparkakor. Glögg, trots att den är alkoholfri, är inte tillåtet. Så jag ska köpa lite julmust istället. Måste lösa problemet med att en ssk är ägg-allergiker. Har köpt ett stort svart papper som jag ska måla min "signatur-tomte" på. Och så har jag köpt lackpennor i silver och i vit färg som jag ska skriva med. Och så har jag min egen adventskalender att fixa - en stor tomte i trä med en liten låda för varje dag. Men den måste målas för den är helt trävit. Och oslipad.

Men jag vet hur det kommer bli - jag kommer ligga i sängen och gråta och ruttna bort.


Jag vill skrika rakt ut. Har värk i hela kroppen efter dagens anspänningar.

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards