~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 14 november 2009

Av Maria - 14 november 2009 12:43

Hade jättesvårt att somna igår kväll. Förmodligen pga all ångest över helgen....... och det månatliga äcklet kommer snart också...... Vaknade bara en gång och tog nässpray, och jag hade inte ont i halsen av att ha andats genom munnen heller. Så det känns skönt. Min fina läkare klarar ju inte av att skriva ut vuxendos av förkylningsmedicin så att mina slemhinnor i näsan kan hämta sig. Jag förstör alltid slemhinnorna med näsdroppar och nässpray - efter bara några dagars användning så sväller det ihop i näsan om jag inte tar näsdroppar, utan att jag är förkyld. Och det största beviset för det är väl att jag inte ens är snuvig. När jag var på avd så fick jag Rinexin direkt, eftersom även personalen såg att mina slemhinnor inte klarar av påfrestningen av nässpray. Det tog mindre än en dag så fick jag vuxendos av Rinexin - och min läkare sa att hon skulle skriva ut samma dos som jag fick då, men jag fick barndos, dvs halv dos, så det hjälpte inte. Jag fick då ta dubbel dos för att det skulle hjälpa, men inte skrev hon ut mer för det. Så nu använder jag en flaska nässpray per vecka - för att min läkare inte kan skriva ut normaldos av ett vanligt förkylningsläkemedel. Känns som ett stort skämt att hon har sagt att "det är bara att du säger till vad du vill prova för medicin så skriver jag ut det"............ Visst, det handlar om psykofarmaka, men jag kan tycka att man borde vara mer försiktig med det än med förkylningsmedicin..........


Mår totalt skit idag. Är så ledsen och känner mig äcklig. Och ratad. Dag tre med "migrän". Tror jag kommer kräkas.

Kaninerna känner av hur jag mår - som vanligt. A hade diarré redan igår, och dum som jag är så gav jag henne ändå en skalad morot igår kväll för det brukar hon alltid få. Så det var bara att fylla i lite vatten i handfatet och bada rumpan på henne. Satt med henne en lång stund sedan och torkade henne försiktigt, för hon får ju inte bli kall. Det tyckte hon om i alla fall, för det blev som gammalt hederligt mys med matte. Hon låg i handduken som en korv i bröd och njöt när jag klappade och pussade henne på och bakom öronen.


Nu ska jag tvinga mig till att titta på reprisen av "Cirkus Möller", för jag råkade se ca 10s av det igår när jag zappade i reklamen, och då var det ett inslag som förmodligen skulle likna barnprogrammet där de stavar namn - men istället stavade barnet till "övergrepp". Humor och ironi i all ära, men när det är så DJÄVULSKT DÅLIGT som det här programmet  är, så blir det bara till hån. Det har gnällts en hel del om "Roast på Berns", men det är inte ens i närheten av det här, för detta program är bara SKRÄP. Ska maila tittarombudsmannen efteråt. Han svarar alltid på mailfrågor. Förstår inte hur han hinner, men han svarar alltid.

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards