~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2010

han fick inte säga så!!!

Av Maria - 3 augusti 2010 23:46

fanfanfan!!

for till sjön..... tänkte ta ett snabbt dopp..... har inte badat på över 8 år pga ärren.... hade tänkt doppa mig nu... innan det blir alldeles för kallt...... men bara om ingen var där..........

självklart var det livat på stranden....... ett killgäng hade tänt 2 eldar och skrek och hade sig.... och på andra sidan satt 2 killar och eldade och pratade lugnt....... hade bara de 2 killarna varit där så kanske jag hade kunnat vada ut i vattnet ändå.... de verkade mer vuxna....... killgänget däremot.. JEEEEESUS........... de skrek och skulle tända eld på varandras fjärtar.......... behöver jag säga mer....???

satte mig på en sten..... inte så långt från de två ensamma killarna........... tittade ut över sjön......... försökte vara i nuet.. har så svårt för det....... så gick de 2 killarna förbi... de skulle hämta mer ved........... den ena killen påminde mig om en person som ligger mig väldigt varmt om hjärtat............... på vägen tillbaka till deras eldstad så hälsar han... säger hej...... och jag svarar och säger hej............. men.... så säger han det som han inte får.......... "allt väl..?".............

jag KLARAR INTE att få den frågan.... det GÅR INTE!!!! killen påminde mig om natt-ssk P...... han utstrålade stabilitet, trygghet, värme, vänlighet....... och P brukade alltid komma ut efter rapporten och säga "godkväll fröken *mitt efternamn*, allt väl..?"............... och jag svarade "godkväll herr *hans efternamn*" och sedan något mer... och frågade om allt var väl med honom.......

det finns bara två personer som jag känt mig trygg med i hela mitt liv.... den ena var min granne i korridoren.... M........... han var mitt allt..... och så P på avd.............. folk tror att jag är förälskad i dem... att jag är kär........ men... det är inte så... jag älskar dem..... men inte på ett "romantiskt" sätt......... jag älskar deras karisma... hur tryggheten och värmen fullkomligen lyser om dem......... ingen av dem skulle göra mig illa........ och de skulle aldrig låta någon annan göra mig illa heller......... så ja, jag älskar dem....... men på mitt egna lilla sätt........ och av mina egna anledningar...

självklart vore det underbart att ha en sådan livskamrat...... men... då behöver man någonting gemensamt......... vi lever ju inte på stenåldern, utan man behöver gemensamma intressen, sträva mot samma mål, vilja utveckla förhållandet, osv....... det måste finnas en glöd..... och den glöden har jag aldrig känt................ som jag sa till personalen på avd så... om jag skulle ha svimmat i duschen.... så hade jag inte varit rädd eller orolig om P hittat mig........ för jag VISSTE att han inte såg mig på det sättet........ han skulle inte se en kvinna... han skulle se en människa.......... och hade absolut inga andra intentioner eller tankar....


.......varför frågade killen mig om allt var väl................ HELVETE också....................



........behöver tryggheten..... någon som tar över...... någon som slåss för min skull............ jag behöver avdelningen............ men den finns inte kvar............. så... jag är utelämnad till mig själv... och bara till mig själv............ skiter det sig nu så är jag död..............


nu ska jag titta på "in treatment" på svtplay......... sen måste jag försöka sova............ har terapi imorgon fm............

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards