~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 22 augusti 2010

Av Maria - 22 augusti 2010 23:22

ja...... jag av alla människor har blivit en pillertrillare.................... kommer inte få sova inatt, så nu måste jag börja stoppa i mig mer proppisar........... förstår att många upplever att de har svårt att somna om de tar floxetin på kvällen....................... jag tar den på morgonen och kan inte sova trots att det är mer än ½ dygn sedan jag tog den................


imorgon är det frissan...................... piiiiiiiisamt............ rodnar så glasögonen immar igen när jag är där...........................

och på em ska jag till min t....................... vetefan vad jag ska säga där............ finns inget att säga egentligen............... känns som att det här är slutet..............................

Av Maria - 22 augusti 2010 20:28

men det kommer inget hörbart ljud

Av Maria - 22 augusti 2010 16:42

jag är den som aldrig syns

den vars vingslag ej hörs

obarmhärtigt ful och äcklig

så vidrig

att jag dömts till evigt lidande i mörker

 

på sköra vingar flyger jag

från fönster till fönster

i isande vindar betraktar jag skepnaderna

ser avundsjukt på människorna

de som omfamnas av livet

 

ser skratt och gråt, bråk och gemenskap

vetskapen om min ensamhet

skär sönder mig likt tusen rakblad

kylan och smärtan i min själ

växer som en löpeld inuti mig

 

jag bönar och ber om människors hjälp

men ingen ser eller hör, eller bara skrattar

fladdrar förtvivlat i panik

men vingarna rivs sönder likt papper

innan den fula malen faller död till marken

 

ingen saknar det som dväljs i mörker

inga tårar fälls för den som aldrig levt

ingen saknad existerar i människors hjärtan

ty det enda jag är och kommer vara

är blott en nattfjäril

Av Maria - 22 augusti 2010 11:17

svart

svart

svart

tomt

öde


känner mig som flickan med svavelstickorna

sitter ute i kylan och tittar in på människor

människor som lever

människor som inte bara lider i sina liv

försöker värma mig så gott jag kan

hålla fast i det som är varmt och tröstar

men likt flickan med svavelstickorna så har jag snart inga kvar

och då fryser jag ihjäl

utan att någon vet om att jag ens existerat

utan att bli saknad och ihågkommen

bara ett skal som ligger där

skräp

som tas bort från rännstenen

så att alla andra kan fortsätta leva

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards