~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 19 augusti 2010

Av Maria - 19 augusti 2010 22:24
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Maria - 19 augusti 2010 21:59

vet inte om det är bivarkning eller bara rent allmänt kaos.............. jag tror på det senare......................


har fixat halva mammas födelsedagspresent.... som hon kommer hata mig för................. har köpt en griptång eller vad man nu ska kalla det........... hon tappar ju allt möjligt på golvet och hon kommer inte upp om hon böjer sig ner pga MSen......... så nu hoppas jag att hon inte behöver ramla och bryta sig eller paja fler ledband.........................

sen ska jag fixa lufttorkande lera och göra en "skyddsängel" åt henne.......... mest en skämtgrej... men hon kommer fatta.................. kan visa sen ungefär hur jag tänkt mig, för jag har gjort en förut.......  till mitt PO.................


är så trött...... så jävla trött............. och jag sitter och gäspar hela tiden............ DET måste vara en biverkning...... det fick jag en gång förut... jag bara satt och gäspade hela tiden......................... bara jag INTE tappar håret..............

på tal om det så for jag förbi frissan idag också............. skäms ihjäl........ för jag kan inte ringa och boka tid................. hon hade två kunder där, men tog sig som vanligt tid för mig......... snälla människan.............. och så rodnar jag....... rodnar och skakar............... fatta hur fan man kan rodna så att glasögonen immar igen............................... PINSAMT................


svårt att sitta still......... fokusera................... men det är för att jag inte varit ute och sprungit på skitlänge nu............. men jag har för ont i lederna............. måste kunna fara till min t och ridterapin.................... .....och just nu sitter jag och väntar ut en grej på tradera.................... tänker vänta och lura in i sista sekunden och se om mitt maxbud vinner................. har lärt mig att det inte är någon idé att buda innan auktionen är slut, för då vinner man aldrig något.... och folk vill inte bjuda stora summor om de inte måste................ men om någon bjuder över dem så kommer "tradera-genen" fram och plötsligt har de en lite bättre budget..................... så min strategi är att VÄNTA.......... och när det är en minut kvar så släng dit ett maxbud för att röra om i grytan............


har gått upp ½kg idag............. men jag har ätit nästan en liter verum hälsofil............. tänker att det ska vara bra för magen och är samtidigt vätska...................


har lagt ut lite ridgrejor som jag inte använder på blocket, och nu när ridskolorna kör igång så är det många som vill ha tag i begagnat........ särskilt till barn........ och jag har ju typ barnstorlek på skor och sådant..................

en trevlig tjej mailade så hon kommer hit imorgon för att prova...... så får vi se om det blir något köp.................. en annan kärring som varken skrev så mycket som "hej" eller sitt namn mer eller mindre begärde att jag skulle ringa henne så att hon fick komma hit med sin son och prova......... men jag svarade att jag inte tänker ringa....... och talade om var jag bor och föreslog en tid......... men hon har inte hört av sig.............. men det skiter jag i, för jag har andra köpare på det hon var intresserad av...............


..........har en oro i kroppen.................. och i själen................... är rädd........ rädd att den här medicinen ska göra mig luddig...... avtrubbad.................... sådär falskt lättad........................ det finns faktiskt något läkande i att vara ledsen och gråta............... förutom att jag som självplågare gillar det...................... men jag kan inte gå i terapi och prata om övergreppen utan att ha känslan med mig..... för sen... när pillren tas bort...... så rasar allt över mig igen....................... jag VET för jag har varit där.................


vill bara skrika.............. men jag vet inte för vad.... för allt är för luddigt...................

Av Maria - 19 augusti 2010 17:34

tog min första kapsel med fluoxetin vid 11:30-snåret........ har redan en biverkning.......... eller i alla fall vad jag tror är biverkning............

diarré.........................

skitkul.... så att säga...................






MÖJLIGA BIVERKNINGAR:

  • Allmänna: frossa, känslighet för solljus.
  • Mag-tarmkanalen: diarré och orolig mage, kräkningar, matsmältningsbesvär, svårigheter att svälja, smakförändring eller muntorrhet. I sällsynta fall har onormala leverfunktionsvärden observerats och i mycket sällsynta fall hepatit (leversjukdom).
  • Nervsystemet: huvudvärk, sömnproblem eller ovanliga drömmar, yrsel, dålig aptit, trötthet, onormalt hög sinnesstämning, okontrollerade rörelser, kramper, extrem oro, hallucinationer, våldsamt beteende, förvirring, upprördhet, ångest, nervositet, svårigheter med att koncentrera sig eller tänka klart, panikattacker, tankar på att skada sig själv eller begå självmord.
  • Urin- och könsorganen: svårigheter att urinera eller täta urintömningar, sexuella problem, långvarig erektion, mjölkflöde ur brösten.
  • Andningsorganen:halsont, andfåddhet. Problem med lungorna (olika slags inflammatoriska processer och/eller fibros) har rapporterats sällsynt.
  • Övrigt: håravfall, gäspningar, synstörningar, oförklarade blåmärken eller blödningar, svettningar, värmevallningar, yrselkänsla vid stående, led- eller muskelsmärta, låga natriumnivåer i blodet.

.......vad är det för jävla gift man stoppar i sig..................   

tappar jag håret så tvärslutar jag.......... tänker INTE vara med om det igen...........

Av Maria - 19 augusti 2010 12:23

var hos min t........ grät som ett jävla såll..........

hon vet vad jag menar när jag säger till henne att jag bara uttrycker min åsikt eller hur jag känner... så som jag gjorde i måndags.............. och hon vet att det inte är något krav på henne alls.......... men att hon tolkar det som ett krav............

jag fattar inte......... hon har hela tiden berömt mig för min verbala förmåga........ att prata för min SAK - inte gå till personangrepp osv...... och det är det som har gjort att många läkare tappat fattningen.. och istället har DE gått till personangrepp på mig...............

och så gör HON så................

berättade att jag var så jävla förvirrad i måndags så jag var fysiskt yr............... jag satt där och grät över min förtvivlan om KK.......... och så börjar min t att försvara sig....................... ja, hon försvarade SIG................. det sade hon själv........... och jag fattade INGENTING.......... VAD försvarade hon sig emot................. och VARFÖR................... det var det som gjorde att jag blev hysterisk till slut........... och bara utbrast "har jag sagt det, har jag begärt det"................ och hon bara malde på................

och desto mer förvirrad blev jag...............................

blev skitledsen idag när hon sa till mig att jag kan tolkas som om jag hade krav på andra................. för båda hon och jag VET att jag inte har minsta lilla krav eller förväntning på någon..................


fått svar på varför jag fått faktura på medicinen som jag hämtade ut hos mina föräldrar........... högkostnadsskyddet gick ut DEN DAGEN SOM JAG HÄMTADE UT MEDICINEN...............................

så hade apoteket ringt och talat om att medicinen kommit så som de sa när jag var inne en vecka tidigare, så hade jag kunnat hämta ut den före dess.......... och således inte behövt betala ett endaste öre............ och sluppit påbörja en ny "högkostnadstrappa" då....................

så mitt råd är: HANDLA ALDRIG ELLER HÄMTA ALDRIG UT MEDICIN FRÅN ETT APOTEK SOM TILLHÖR "APOTEKSGRUPPEN"!!!!!

för nu räknas mitt "nya år" från 10 juli istället för mitten av augusti, så det innebär att jag måste hämta ut mer medicin före sommaren för att slippa samma jävla miss igen.........

och JA, det spelar roll - bara man TÄNKER lite......


nu ska jag lägga mig och dö en stund..................

Av Maria - 19 augusti 2010 09:33

jag dör.......... men är lite glad i alla fall............ vågen visade på under 59kg............... kan knappt stå upp, men det kvittar.


nu.... ska jag till min t.......................

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards