~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 13 augusti 2010

Av Maria - 13 augusti 2010 18:35
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Maria - 13 augusti 2010 16:35

busskärringen som körde bussen jag far med till ridterapin FRÄSTE åt mig när jag klev på.......... hon tittade bara på ridhjälmen jag hade i handen och så hade hon bestämt sig för att göra ner mig......... jag ser ju ut som om jag vore 15 så hon ville väl sätta sig på mig för att känna sig större - vad vet jag.........

jag klev på, sa hej och log....... men kärringen sa inget annat än "hördudu, är det där RIDKLÄDER du har på dig?????"...... jag svarade "ja, UNDER" och pekade på regnbyxorna........ "jaha, då lär du sätta dig lååååååångt bak i bussen!!! bakom bakdörren!!!!!!"............ så jag gick och satte mig... och så kom tårarna......... jävla kärringjävel............. behärskade mig så gott jag kunde tills dess att jag gick av....... och i ren protest slet jag av mig regnbyxorna så fort jag klivit av så att kärringen kunde SE i backspegeln att jag hade kläder UNDER...... och att jag PLÅGADE MIG SJÄLV med att ha regnbyxor över, trots att det var 25 grader varmt i skuggan............

gick till stallet.... smsade....... grät när ridterapeuten kom............ så vi satt och pratade en stund....... och jag vet att hon har rätt... jag vet ju hur jag är........ känslig....... som om jag inte hade någon hud........... men det är så jävla orättvist att det inte kunde ha hänt på vägen hem, för när jag har varit i stallet - ja, då JÄVLAR...... då hade jag MÖRDAT kärringen VERBALT....... som ridterapeuten sa... vad kan en sådan som hon säga om man är rak och ärlig och säger "vet du, jag blir jätteledsen när du säger sådär... kan du inte säga det på ett annat sätt nästa gång....".............. och jag hade gråtit om jag hade sagt det till chauffören, men då kanske kärringjäveln tagit det ännu mer på allvar och LÄRT sig något........


sen...... struntade jag i det som hänt när jag gick och hämtade min älskling......... gjorde iordning honom..... och satt upp............ skrittade runt lite.... och så travade jag lite............ sen red vi över bommar....... några i skritt, och andra i trav........... det var SJUKT MAGISKT att trava över bommarna! VILKA STEG HAN TOG!! jag behövde inte göra någonting alls! hästen lyfte som upp mig ur sadeln! det kändes som att vi FLÖG fram! så HÄFTIGT!! jag tyckte att det gick hyfsat..... och så fick jag stå upp i skritt över bommarna.... och i trav........ det gick väl inte lika bra, men det kändes "kontrollerat"....... och att trava över bommarna och känna ordentligt i knäna hur de böjdes med hästens rörelser.... och min kropp som knappt rörde sig i höjdled...... WOW!!!

och så skulle jag släppa tyglarna och skritta.... och det gick ok...... trava KÄNDES ok också, men jag har helt fel sits.................... sitter framåtböjd....... måste lära mig att använda höfterna............ och så vill jag "hjälpa" hästen genom att böja och räta ut armarna, men det har ju motsatt verkan... insåg jag efter lite funderande............... jag måste lägga tyngdpunkten längre bak så att jag inte lutar mig så mycket framåt...  det är bara det att jag inte vet vilket som jag ska göra först - ha skänklarna "ordentligt bakåt" så att jag inte sitter som i en stol..... räta på ryggen så att jag inte säckar ihop........... eller hålla koll på höfterna så att jag "puttar fram rumpan" istället för att putta den bakåt/utåt............. och saken är den att när jag försöker tänka på allt samtidigt så blir det pannkaka......................

tänk, jag fattade INGENTING av instruktionerna jag fick inför att trava över bommarna stående......... så jag tänkte att "jaja, det ordnar sig".......... och jag gjorde ingenting...... och då blev det rätt............ .....nästan pinsamt.............. men inget ovanligt ju...................


.........längtar redan tills på tisdag.............. längtar så det gör ont i hjärtat........ jag LEVER när jag är i stallet.............. och det är bara nutiden som gäller......... gör jag fel så.... vem bryr sig! det är ju bara att göra om och öva! ingen dör av det!


.................och som alltid när jag kommer hem från stallet så tänker jag att.... varför skulle jag INTE kunna bli ssk:a om det är det jag vill........... jag KLARAR ju saker!

Av Maria - 13 augusti 2010 11:22

nu ska jag snart till stallet........ och LEVA för en stund............   



.......skar mig inte igår............... men det var nära................

  

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards