~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 25 augusti 2010

Av Maria - 25 augusti 2010 22:24

Ca 15 timmar och 40 min kvar tills jag ska till stallet.


Har varit ett jävla liv hos grannarna, men mest tjejer som skrek. Så det är nog inga teknologer... brukar inte vara så många tjejer på sådana fester, och de brukar tendera till att prata och skämta och - såklart supa sig dyngrak... enligt mina egna erfarenheter. Jag har väl dock aldrig gjort något av det... men... jag är ju inte som alla andra.....

Runt 20-snåret blev det knäpptyst och har varit det sedan dess. Å andra sidan; hur länge kan man för-förfesta... De började kl 16... största misstaget man kan göra som "nolla". Minns när jag läste andra året på första programmet, och våra nollor hade för-förfestat och kom till sittningen. När vi skulle stå på stolarna och sjunga så föll de som furor..... Det blir så. Lite nervösa, ätit dåligt, druckit alldeles för mycket redan innan, och så sitta ner och äta - och dricka ännu mer. Ja, sen reser de på sig och hela världen snurrar.

...mitt "ta hand om"-behov fick för sig ett tag att baka bullar eller något till killarna så att de har något gott att käka imorgon när de börjar kvickna till... de är ju de trevligaste grannarna jag någonsin haft... Men, sen kommer frågan "är det normalt?". Svaret är såklart nej. Hur många nyinflyttade grannar som super skallen av sig blir bjudna på hembakta bullar av kaninkärringen till granne..............


Har flashbacks. Igen. Men jag försöker bara skjuta undan dem för jag orkar inte. Och om min t jobbar imorgon, vad säger man då. Var säger man till en människa som förlorat båda sina föräldrar på ett par månader. Och vem är jag att sitta där och gråta. Jag borde trösta henne, inte tvärt om.


Vill bara till stallet. Bara vara där. Slippa allt. Vara där. Just då. Och ingen annanstans i varken tid eller rum. Bara vila.


Hoppashoppashoppas att min t är på jobbet imorgon. Samtidigt som jag inte vill det. Hon borde ta hand om sig själv istället.


VARFÖR måste ALLT ALLTID vara så DUBBELT???

Varför är ingenting bara svart eller vitt??? Vafan ska det finnas en hel färgskala för??????? Det gör ju bara allt ÄNNU jobbigare!! Det är DET som ställer till allt mellan mig och andra!

Jag ser mig själv i svart-vitt, men alla andra i hela färgskalan.

"Självbildsskada" som min t säger...

Av Maria - 25 augusti 2010 18:06

en av killarna som just blivit min granne talade om för mig att de har inspark, och att de ska ha fest innan de går ut....... jag kunde inte låta bli att le... har ju själv blivit nollad - och nollat - två ggr......... så jag vet ju hur det är.......

sa att det inte är någon fara, utan de kan festa på.... de ska ändå ut sen......... berättade för honom hur deras grannar firat valborg, och han lovade att de inte skulle hålla på så......

stackarna.... men de är så gulliga! tar i hand och hälsar när de flyttar in..... och talar om när de ska ha fest.... har ALDRIG haft så trevliga grannar förut!


............synd att jag mår så jävla dåligt................

Av Maria - 25 augusti 2010 15:39

hemma

ångest så jag vill klösa hål på huden inifrån

Av Maria - 25 augusti 2010 11:49

Har ångest så jag dör. Men jag vet att det bara är "medicinångest" så jag vill inte ta något ångestdämpande. Biverkningar. Jippi. Fatta hur väl man känner sig själv när man känner skillnad på ångest och ångest.

Det bara regnar. Ska regna hela dagen idag. Ingen dator att koppla till tv:n så att man kan hyra en film på nätet. Funderar på om jag ska ta bussen och vandra runt på stan och andra ställen med paraply. Men är jag tillräckligt stark för det. Mysigt dessutom när regnet inte faller, utan stundtals bara virvlar runt. Då krävs regnställ. Men stadsfolk glor som fan på människor som har regnställ, så det går inte. Dessutom har jag hästdregel på regnjackan som jag inte orkat bry mig om att ta bort. Kan inte låta bli att tänka på min frisör. Hon skulle gapa av förvåning om hon visste att jag inte duschat och framförallt inte tvättat håret sedan jag var i stallet igår.


Har gått upp ett kilo. Ja, ett helt jävla kilo. Trodde att man gick ner i vikt när man fått månadsäcklet. Men inte jag.


26 timmar kvar. Sen är det stalldags igen. Får se om min t är i tjänst imorgon eller ej. Hon har sagt det, två ggr, så nu litar jag på att hon är det. Hon ska få pappren som jag kopierat. Yttrandet från KK. Så att både hon och min läkare ska få läsa det INNAN de träffar cp-kuratorn bakom min rygg.


SKITVÄDER.

SKITDAG.

SKIIIIIIIIIIT!

Av Maria - 25 augusti 2010 00:04

Kikade just in till Fluffen och jag fortsätter med kloka ord och meningar - innan jag gömmer mig under bolltäcket:


1. Får jag inte din värme, så vill jag inte ha din kyla!

2. Var försiktig och bränn inga broar i onödan, det tar bara tid att bygga upp dem igen!

3. Ska man sparka någon ska man se till att man står på asfalt, för om man står på lösgrus kan man själv halka omkull!


.......borde leva efter de där............... men det kan jag fortfarande inte.........




Tack AJ för att du finns.... även om jag inte sett dig sedan juni förra året............   

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards