~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2010

Jääävligt lyckat - INTE

Av Maria - 6 augusti 2010 22:10

Jag och min panik över att ha ätit fast föda, 2st "glödhoppor" - eller ja, det var paniken.... Vi for i alla fall ut och skulle springa. Nya skor, nya byxor. Mat som måste bort. Första fasta födan på nästan en vecka. Det gick ok först. Blev lite varmt och jag hade svårt att lyfta på fötterna kändes det som. Vätskebrist. Jag dricker i princip inget mer än min Naturdiet och Laxido apelsin... Gick i värsta uppförsbacken och känner hur jag börjar skaka. Tarmarna rör sig. Mycket. Och fort. Försökte springa, men kunde inte för då hade jag fått ta mig hem med nedbajsade byxor. Svetten rann. Kunde inte se för ögonen sved. Yrsel. Tog mig in i skogen. Var rädd att kollapsa. In bland några täta granar. Bad en stilla bön om att ingen skulle komma just där just då. Ner med byxorna. Sen rann det. Torkade mig med trosskyddet jag hade (det ska ju hjälpa tillsammans med vaselin mot skavet säger ju kvinnokliniken, men det gör det inte alls - för mig). Grät. Illamående. Skakandes och med svetten bokstavligen rinnandes i rännilar så begav jag mig sakna men säkert hemåt. Provade att springa, men jag svimmade nästan. Kanske pga lågt blodsocker och/eller lågt blodtryck - vad vet jag. Gick en bit till, men sen var jag TVUNGEN att springa. PUNKT. Körde någon slags intervallträning på vägen hemåt. Ramlade nästan ihop när jag väntade på hissen. Orkade inte gå 2 ynka trappor. Kom innanför dörren och låste. Grät och knöt av mig skorna. Konstaterade att det var väl investerade pengar, för jag är jättenöjd med både skor och byxor. När jag reste upp huvudet så slog jag nästan baklänges. Stapplade in i badrummet. Slet av mig alla kläder. Tog fram vågen - för NU JÄVLAR måste det blir resultat! Vinglandes läste jag av vågen och DÅ vägde jag 59,9kg!!! UNDER 60kg! "Bara" 10kg kvar till min normalvikt, och 15 till den vikt där jag mår bäst. Drack massa iskallt vatten innan jag ställde mig i duschen, så nu väger jag över 60 igen, men just nu skiter jag i det.

Är så trött, men ångest, oro, bilder... allt klöser mig blodig på insidan. Och jag begriper inte varför eller hur jag kan må SÅ JÄVLA BRA i stallet, och så händer det något här hemma och då kollapsar jag. Måste betyda att jag är väldigt skör just nu... för det är jag nog. Jag vet att det jag håller på med inte är bra. MEN - jag har ingen annat val. Vården har misshandlat mig så jag är tvungen att ta konsekvenserna - utan deras hjälp - och då blir det såhär. Saken är väl den att det inte går att stoppa det här med maten heller till slut. Blir samma sak som med skärandet - det går åt helvete och jag har ingen kontroll. Men då ska vården veta att det är DE som skapat den ätstörda människan.


.........skriver och skriver för att inte behöva ta en stesolid......... hade så gärna velat ta bara en och inte två idag..... Får se hur det blir........ tankarna på att skära mig finns väldigt nära nu också. Men eftersom jag ska på återbesök till plastiken någon gång i höst så är det inget alternativ. Hur ska jag då övertyga läkaren om att hon ska fortsätta jobba med mig.


Bye bye - I'm gonna die........


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards