~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2010

jaha, då var det kört då

Av Maria - 16 augusti 2010 11:26

min t följer inte med mig till kvinnokliniken på annat håll i landstinget pga att det tar för lång tid med resa............. så.... det var det............ nu är det slut.

"kvinna tog livet av sig - fick ej behandling och det fanns ej tid till att rädda hennes liv"


grät........ bara grät hos min t.................. tills dess att hon började köra något jävla försvarstal om kvinnokliniken......... "kuratorn kanske har semester", "det är en process som är igång", osv............... MAN HAR VÄL FÖR I HELVETE INTE SEMESTER I ÖVER 3 MÅN, OCH VERKSAMHETEN KAN VÄL INTE STÅ OCH FALLA MED EN PERSON?????????? OCH VADDÅ "ÄR IGÅNG" - INTE ETT SKIT HAR HÄNT PÅ ÅRATAL!!!!!!!!!


har ingen............ INGEN........................

ingen som står på min sida och slåss för mig och mina rättigheter............

och jag orkar inte mer

så nu slutar jag


nu ska jag lägga mig i sängen igen och jag tänker inte gå upp mer idag

 
 
[M]

[M]

16 augusti 2010 13:17

Vet att det är lättare sagt än gjort, men kan du inte försöka göra något snällt mot dig själv, något som du tycker om, i stället för att bestraffa dig på olika sätt för saker som du ändå inte kan påverka just nu ?

Det är ingen annan än du själv som drabbas av att du gör dig själv illa på olika sätt. Din terapeut kommer att finnas kvar i den mån hon kan även om du är snäll mot dig själv och tar hand om dig själv.

Du har kanske någon bra bok eller film som väntar, eller något annat trevligt som du kan göra i väntan på ridterapin i morgon.

Var snäll mot dig själv - du förtjänar det *hjärta*

http://dethemligarummet.blogspot.com

Maria

16 augusti 2010 15:36

*kram* vännen... du är så fin.
jag har bara så svårt att göra något som är bra för mig när jag känner att jag inte ens får det jag har lagstiftad rätt till...... känns förjävligt..... har aldrig känt mig såhär värdelös förut.. och du vet ju hur jag har hållit på.............

 
[M]

[M]

16 augusti 2010 20:45

Förstår det.. Tycker bara det är så synd att du har så svårt för att vara snäll mot dig själv. Du har gått många mil under de senaste åren.. hoppas att du snart kommer till den milstolpen då du klarar av att vara snäll mot dig själv trots allt annat gammalt och nytt som du slåss mot.

Kram igen !

http://dethemligarummet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards