~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2010

förvirrad

Av Maria - 19 augusti 2010 21:59

vet inte om det är bivarkning eller bara rent allmänt kaos.............. jag tror på det senare......................


har fixat halva mammas födelsedagspresent.... som hon kommer hata mig för................. har köpt en griptång eller vad man nu ska kalla det........... hon tappar ju allt möjligt på golvet och hon kommer inte upp om hon böjer sig ner pga MSen......... så nu hoppas jag att hon inte behöver ramla och bryta sig eller paja fler ledband.........................

sen ska jag fixa lufttorkande lera och göra en "skyddsängel" åt henne.......... mest en skämtgrej... men hon kommer fatta.................. kan visa sen ungefär hur jag tänkt mig, för jag har gjort en förut.......  till mitt PO.................


är så trött...... så jävla trött............. och jag sitter och gäspar hela tiden............ DET måste vara en biverkning...... det fick jag en gång förut... jag bara satt och gäspade hela tiden......................... bara jag INTE tappar håret..............

på tal om det så for jag förbi frissan idag också............. skäms ihjäl........ för jag kan inte ringa och boka tid................. hon hade två kunder där, men tog sig som vanligt tid för mig......... snälla människan.............. och så rodnar jag....... rodnar och skakar............... fatta hur fan man kan rodna så att glasögonen immar igen............................... PINSAMT................


svårt att sitta still......... fokusera................... men det är för att jag inte varit ute och sprungit på skitlänge nu............. men jag har för ont i lederna............. måste kunna fara till min t och ridterapin.................... .....och just nu sitter jag och väntar ut en grej på tradera.................... tänker vänta och lura in i sista sekunden och se om mitt maxbud vinner................. har lärt mig att det inte är någon idé att buda innan auktionen är slut, för då vinner man aldrig något.... och folk vill inte bjuda stora summor om de inte måste................ men om någon bjuder över dem så kommer "tradera-genen" fram och plötsligt har de en lite bättre budget..................... så min strategi är att VÄNTA.......... och när det är en minut kvar så släng dit ett maxbud för att röra om i grytan............


har gått upp ½kg idag............. men jag har ätit nästan en liter verum hälsofil............. tänker att det ska vara bra för magen och är samtidigt vätska...................


har lagt ut lite ridgrejor som jag inte använder på blocket, och nu när ridskolorna kör igång så är det många som vill ha tag i begagnat........ särskilt till barn........ och jag har ju typ barnstorlek på skor och sådant..................

en trevlig tjej mailade så hon kommer hit imorgon för att prova...... så får vi se om det blir något köp.................. en annan kärring som varken skrev så mycket som "hej" eller sitt namn mer eller mindre begärde att jag skulle ringa henne så att hon fick komma hit med sin son och prova......... men jag svarade att jag inte tänker ringa....... och talade om var jag bor och föreslog en tid......... men hon har inte hört av sig.............. men det skiter jag i, för jag har andra köpare på det hon var intresserad av...............


..........har en oro i kroppen.................. och i själen................... är rädd........ rädd att den här medicinen ska göra mig luddig...... avtrubbad.................... sådär falskt lättad........................ det finns faktiskt något läkande i att vara ledsen och gråta............... förutom att jag som självplågare gillar det...................... men jag kan inte gå i terapi och prata om övergreppen utan att ha känslan med mig..... för sen... när pillren tas bort...... så rasar allt över mig igen....................... jag VET för jag har varit där.................


vill bara skrika.............. men jag vet inte för vad.... för allt är för luddigt...................

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards